Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johan0691
Tjena!

Haft problem ett tag med att service-lampan lyser nu, den tänds när jag startat bilen och åkt 50m.

För 2-3 månader sedan tändes den bara i gupp, då var det givaren vänster fram som inte satt fast riktigt, den drog jag åt, så körde jag i nån månad. Men nu lyser lampan igen...

Hur felsöker man lättast? Har haft lös alla hjul och kollat så givarna sitter fast, och försökt kollat med felkodsläsare men får inte till skiten med wifi via telefon.

Innan service-lampan tänds så "tjongar" det från vänster sidan, ungefär som att något skaver mot en bromssköld. Det "gnisslar" inte som från en broms som ligger på utan mer ett plåtigt "tjong" ljud. Fram tills dess att lampan tänds efter 50m. Eller att jag slår av antispinn på knappen.

Och när lampan tänds så funkar inte abs och antispinn som det verkar göra för vissa andra?
Användarvisningsbild
av wissel
Om du har en XC90 så skulle det kunna vara P-bromsen !!!!
Men nu vet vi ju inte vilken bil du har???
Tips: Lägg in din uppgifter i Signaturen så vet den som läser vad som gäller, kolla min sign.
av johan0691
Oj att jag glömde något så simpelt!

S60 D5, 2003, Manuell
34 XXX mil

Innan jag fick det här felet hade jag ett symptom som jag ser en annan kille också haft. Antispinnen blinkade när jag svängde höger och höll gas. Kunde inte ta en högerkurva med gas. (Minns inte om jag kunde ta vänster)

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]