- mån 01 jun 2015, 11:56
Hur har det gått för dig?
Jag har precis som du en tid haft felmeddelandet "Motorsystem serv. erfordras" utan att det gick att se några felkoder. Gul varningstriangel.
Denna har jag läst ut som:
ECM-930C Clutch position sensor - Faulty signal
Nu i helgen så började istället en röd varningstriangel visas. Den utlästa felkoden är:
ECM-9A0A Vehicle behaviour - Drivability problems
När jag läser lite om ECM-9A0A så står det att den inte kommer ensam utan som ett resultat av en annan felkod. Men det är först sedan ECM-9A0A dök upp som bilen nu går lite sämre. Jag upplever precis som du att den tappar ork precis när man växlat upp.
Några andra felkoder relaterade till motor eller motorstyrning kunde jag inte se. Det fanns något om att AC:n inte kunde hålla rätt temperatur, men det tror jag har funnits en tid och inte hör till problemet.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Att lämna in den för att byta positionsgivaren känns inte som det skulle hjälpa.
Motorn är en bensin på 170 hk och sitter i en V70-05 (ifall någon annan har ett tips).
mvh Mikael
Hasse123 skrev:Det var besvärligt att få VIDA att fungera på 64-bitars Windows 7. Man måste ha exakt rätt version av Internet Explorer, dotnet, Java etc. Eftersom bilen har gått att använda har min Kina-DICE blivit liggande tills nu. Jag hittade en virtuell PC för VMWare player, med Windows XP sp3 och exakt rätt versioner av allting, och dessutom VIDA 2012B installerad. Det var bara att köra igång den virtuella maskinen och starta VIDA. Det funkade direkt!Hej!
Här kommer de viktigaste felkoderna:
Rödmarkerade:
ECM-510F Vehicle speed signal (VSS) - Faulty signal
Gulmarkerad:
ECM-201A Thermostat - Faulty signal
Jag tar tacksamt emot tips på lämpliga åtgärder.
Jag är helt ny på VIDA. Det kanske går att få fram fler detaljer om felen.
Hur har det gått för dig?
Jag har precis som du en tid haft felmeddelandet "Motorsystem serv. erfordras" utan att det gick att se några felkoder. Gul varningstriangel.
Denna har jag läst ut som:
Nu i helgen så började istället en röd varningstriangel visas. Den utlästa felkoden är:
När jag läser lite om ECM-9A0A så står det att den inte kommer ensam utan som ett resultat av en annan felkod. Men det är först sedan ECM-9A0A dök upp som bilen nu går lite sämre. Jag upplever precis som du att den tappar ork precis när man växlat upp.
Några andra felkoder relaterade till motor eller motorstyrning kunde jag inte se. Det fanns något om att AC:n inte kunde hålla rätt temperatur, men det tror jag har funnits en tid och inte hör till problemet.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Att lämna in den för att byta positionsgivaren känns inte som det skulle hjälpa.
Motorn är en bensin på 170 hk och sitter i en V70-05 (ifall någon annan har ett tips).
mvh Mikael