Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
rpe00001 skrev:Hej!

Jag fick ett pris på 4800 kr till slut på ett ställe så det är verkligen värt att sitta och ringa runt lite för som högst låg jag på 6200 kr och när det gäller vem som bestämmer så är det faktiskt försäkringsbolagen som bestämmer i slut ändan för många bolag får inte röra något utan att skicka bilder och text på att denna rutan måste bytas berättade dom för mig.
Hm, har glasmästare 200m från huset, lämnar bara in där och resten löser han, tveksamt att man kan se nåt bra på en
bild när det gäller blästrad ruta eller stenskott på en, om den är sprucken är en annan femma.
Kan ju vara olika beroende på vilken försäkringsbolag man har också det vet jag inget om
men vet hur det har funkat hittills för min del. Har Volvia på alla mina nu och det funkar klockrent
hade aktsam på några andra fordon och det har inte varit några bekymmer, inte vad jag vetat om i alla
vid rutbyte, det har glasmästarn skött, nu lämnar jag in till Volvo om rutan ska bytas
av RonniePersson
Just tar Volvoverkstaden 1600 kr i självrisk (Volvia), för byte av vindruta på Volvobilar och då ingår nya torkarblad också! Har bokat in vår V50, då rutan är full av mindre stenskott och repig, blästrad. När solen står lågt ser man dåligt, så det är helt klart en säkerhetsfråga.

Mvh Ronnie

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]

Luktar avgaser i kupen

Kollat på vevhusventilationen. EGR ventil, o[…]

Kablar till tändspol

Menar du lågspänning eller högsp&a[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]