Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gazze
Är det någon som har monterat den " digitala turbotrycksmätaren som är integrerad med färddatorn" (DTP-indicator) från SCT? Funderar på att införskaffa en till min S60 T5:a om den blir "i ett med färddatorn" så att säga! Har även funderat på BSR steg 1 eller 2 men är "allergisk" mot ljud så min fråga till er är om ljudet blir mycket högre (i steg 2) än med orginalavgas? "Ljudet skall komma från stereon och man skall verka utan att synas............"...är mitt motto......
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Gazze skrev:Är det någon som har monterat den " digitala turbotrycksmätaren som är integrerad med färddatorn" (DTP-indicator) från SCT? Funderar på att införskaffa en till min S60 T5:a om den blir "i ett med färddatorn" så att säga! Har även funderat på BSR steg 1 eller 2 men är "allergisk" mot ljud så min fråga till er är om ljudet blir mycket högre (i steg 2) än med orginalavgas? "Ljudet skall komma från stereon och man skall verka utan att synas............"...är mitt motto......

ljud mäsigt går bsr systemen rätt högt hade ett på min v70 medans polaren hade ett ferrita på sin bäge 3" men min lätt bra mycket mer :wink:
Användarvisningsbild
av Ramon
En variant är ju att köra med Steg1 från BSR AB och sen köpa ett sportavgasssytem någon annan stans som man monterar dit själv. Kanske t.o.m. Kommer billigare undan...

Lycka till med trimningen :wink:
av Aight
v70r awd 04 skrev:
Gazze skrev:Är det någon som har monterat den " digitala turbotrycksmätaren som är integrerad med färddatorn" (DTP-indicator) från SCT? Funderar på att införskaffa en till min S60 T5:a om den blir "i ett med färddatorn" så att säga! Har även funderat på BSR steg 1 eller 2 men är "allergisk" mot ljud så min fråga till er är om ljudet blir mycket högre (i steg 2) än med orginalavgas? "Ljudet skall komma från stereon och man skall verka utan att synas............"...är mitt motto......

ljud mäsigt går bsr systemen rätt högt hade ett på min v70 medans polaren hade ett ferrita på sin bäge 3" men min lätt bra mycket mer :wink:
Jag har 3" från katt o bakåt ...Jag tycker inte det låter för mycket!!!!
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Aight skrev:
v70r awd 04 skrev:

kanske skiljer mindre från katt o bakåt
vi hade främre rör också orginal framrör dämpar ju säckert ljudet en hel del
av Aight
v70r awd 04 skrev:
Aight skrev:
v70r awd 04 skrev:
kanske skiljer mindre från katt o bakåt
vi hade främre rör också orginal framrör dämpar ju säckert ljudet en hel del

Det är ju inte omöjligt.....Ska sätta på 3" downpipe + racekatt och se hur mycket det gör...

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]