Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Köpte min XC70 för några veckor sen och ägaren sa att man låste upp tanklocket med nyckeln. Men jag har inte lyckats. Rimligtvis borde den låsas upp när man låser upp bilen?
Någon som har föeslag på hur man ska få den upplåst.
Just nu sticker jag in handen bakom klädseln i bagaget och öppnar låset manuellt...
av emastar
Jäverhammar skrev:På nyare finns en knapp på instrumentbrädan vid reglaget för ljusomkopplaren.
Har du tittat på dörrpanelen och instrumentbrädans alla knappar?
Har verkligen sökt igenom bilennefter nån knapp eller liknande som skulle kunna tänkas va till att öppna tanklocket men inte hittat nån
av Jäverhammar
Tydligen sitter det en "centrallås" motor som ska låsa upp locket när du låser upp bilen.
Finns ett gäng trådar om just detta. När denna går sönder får man antingen felsöka och byta det som är trasigt eller öppna mekaniskt med nödöppnaren som du gör.

Inye mycket hjälp kanske men lite klarhet iaf :)
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Snabbast om du hade ringt direkt förra ägaren och fråga vad han mena? sen kan vi ju direkt säga nå är trasigt för när centrallåset låser upp bilen låser den upp tankluckan.

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Kablar till tändspol

Får man såna nånstans?

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]