Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska byta fjäderben, fjädrar och gummin som man sätter däremellan. Gummiskålarna uppe och nere för hålla fjädern tyst.

Funderar på om man skulle dra en sträng med silikon på gummina innan man monterar så dom "klistrasfast" på fjäderbensskålen och uppe vad nu den vilar emot.

Tror ni det vore en direkt dum idé för att förhindra att gummit kanske rör sig och hamnar fel med tiden?
Nyfiket så googlade jag lite och det fanns ju massa produkter.

Bild
Silence Noisy Coils

Use Whiteline's new spiral coil wrap to silence noisy progressive coil springs. Most new cars use coil spring insulators to reduce NVH resulting from coil bind or contact between "dead" or closed coils. Many aftermarket springs require a progressive design using "dead" coils to meet captive height design requirements. These can become noisy under certain loads making an add-on insulator very useful.

The spiral design lets you insulate the springs WHILE the coils are in the vehicle saving time and money. Each pack contains 1.5 metres of heavy duty plastic spiral wrap which is enough to do 2 springs.

Om man tar egen slang så får man nog tänka på att vatten och sånt ska rinna ut så man inte påskyndar rost.

En tog det längre och skar sin slang med rakblad så den blev skruvad.
Bild

Bild

Glad i hågen skulle jag idag första g&a[…]

740 lambda

Du kan ganska enkelt kolla om lambdasonden fungera[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&[…]

Jag har ingen aning om sådana sensorproblem […]