- tor 16 apr 2015, 20:10
Hej!
Jag har köpt en sänkningssats till min S80. Köpte även en sänkningssats som sänker 30mm (Kilen). Monterade även Volvos 17" Tukana-fälgar. Snyggt och stilrent
Nu kommer problemet. Gjorde en 4-hjulsmätning och justerade in toe-in bak samt camber och toe-in fram. Dessa vinklar kan man justera. Den första känslan jag fick var att ett hjul var obalanserat, men så var inte fallet...känns som om bilen vid ca: 100 km/tim och snabbare är hyperkänslig och vill självmant svänga åt höger eller vänster, varpå jag får "passa" bilen på vägen. Cambervinkeln, på grund av sänkningen blir ju lite fel, visar på vår inställningsmaskin "rött", men den kan jag ju som sagt inte justera. Det är inte mycket fel, men utanför godkänt område. Övriga värden är "gröna". Jag börjar fundera på om vår 4-hjulsmätare har fel inställningsvärden, då jag har lärt mig att toe-in vinkeln är av vikt för att få en kursstabil bil. Jag tror att jag ställde den +0.05 grader/sida. Måste jag justera in den mer? Har ni andra värden? Kom gärna med förslag!
Tack på förhand!!
Jag har köpt en sänkningssats till min S80. Köpte även en sänkningssats som sänker 30mm (Kilen). Monterade även Volvos 17" Tukana-fälgar. Snyggt och stilrent
Tack på förhand!!
- By Denver