Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
svda skrev:
greeeken skrev:
svda skrev:Notera att det är billigare att köpa en hel larmsats inkl. siren, lås ... än bara sirenen. Så var det i Sverige tidigare också men det är numera justerat.
Hänger inte riktigt med om vad du pratar om nu
Komplett larmsats 165.01 Euro, endast sirenen 215.19 Euro
Klicka på länken till Skandix ovanför mitt inlägg så klarnar det nog :D

Aaah i get it :D
av jens75
Kan man konfigurera bort sirenen med dice/vida? Struntar egentligen i om jag har en siren eller inte, men jag vill inte att bilen sätter felkoder pga defekt siren.
av jens75
Nu var larmet fixat. Tog bort bort batteriet i larmmodulen. Fanns inga skador alls på kretskortet. Felkoderna i instrumentpanelen försvann så snart detta var åtgärdat.
av jens75
Glädjen var kortvarig. Felkoden dök upp igen efter ett tag. Jag har rensat felkoden med vida/dice utan förbättrnig. Det finns inga tecken på syraangrepp på kretskortet. Testade att koppla in en annan siren som jag köpt via detta forum men får fortfarande samma felmeddelande i kupen angående larmet.

Har läst att man skall resetta UEM. Har någon på detta eminenta forum som reparerat sin siren (dvs tagit bort batteriet) varit tvungen att resetta UEM efteråt för att det skall fungera tillfredsställande?
av jens75
Får testa det imorgon.

Hur går men rent tekniskt till för att resetta UEM i Vida. Om man klickar på "UEM boxen" på fault trace sidan, finns det då något reset alternavit? Om någon som kan beskriva hur man går tillväga så vore det nimt.
av svda
jens75 skrev: Har någon på detta eminenta forum som reparerat sin siren (dvs tagit bort batteriet) varit tvungen att resetta UEM efteråt för att det skall fungera tillfredsställande?
Ett dåligt eller avsaknat backupbatteriet sätter ingen felkod. Jag kan lova dig att det åker runt 1000-tals P2 bilar med totalslut backupbatteri, om vilket ägaren fortfarande är ovetande därför att elektrolyten ännu inte påverkat kretskortet. Om detta inte räcker som argument, så kör både jag och Wisell utan backupbatteri sedan ett par år tillbaka och åtminststone har jag aldrig gjort annat än att avlägsna batteriet.

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]