Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har nyligen kopplat in en ny radioenehet ifrån Bluepower som funkar bra. Dock glömde Bluepower att skicka med Icelinken (Canbus adapter) som ska kopplas in för att kunna använda sig av rattkontrollen samt få bakgrundsbelysning på huvudenheten. När vi väl kopplat in alla sladdar enligt anvisning och kopplingsschema samt satt in radioenheten igen kan vi snabbt konstatera att bakgrundsbelysningen på knapparna lyser konstans till trots att tänningen är avstängd samt att rattkontrollen varken går att ställa in eller använda, med andra ord helt död! Är det någon som känner igen dessa problem och har ni i sådana fall lös dem? Hur gjorde ni?

Tyvärr är Bluepowers kundsupport inte den bästa och det börjar bli frustrerande med allt strul när det gäller leverans och dyl. Personen som hjälpt mig kopplat in icelink och radioenhet är utbildad bilelektriker och menar blandannat att vissa förkopplade kablar sitter fel då färgerna inte matchar med varandra i kontaktstyckena... Kan det vara så att det är felkopplat ifrån fabrik/försäljare? Vad kan egentligen vara felet?

Jag har en Volvo S60 ifrån 02

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]