- lör 21 feb 2015, 19:12
Jag behöver hjälp av någon med varningsmeddelandet som har dykt upp "Motorsystem serv erfordras" på min V70, turbo år 2001. Bilen låter och går som "vanligt". Efter att man satt in en minidator att läsa av felkoden, så visade datorn inga felkoder och raden för "motor" på displayen dök inte upp alls, så kanske den inte fungerade som den skulle. Meddelandet raderade vi och sedan har jag kört bilen i 1 1/2 vecka och helt plötsligt, så dök samma varningsmeddelande upp igen och bilen beter sig inte annorlunda. Kan tillägga att jag bytte ut luftmassemätaren i dec och en magnetventil till turbon, men då dog bilen hela tiden, så det felet är det nog inte denna gång. Kan det vara någon givare någonstans som "spökar" eller vad brukar meddelandet bero på? Det står inte i serviceboken om det felmeddelandet. Först trodde jag att det var för att mätarställningen hade slagit över i tusental och service behövs, men det var det inte, för där är bara ojämna siffror. Jag kör på så länge och hoppas att någon har ett svar till mig. /Camilla
- By S6024t