Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maggan68
Har en v70 -03 140 hk . kombiinstrumentets alla lampor började helt plötsligt att blinka och alla mätare snurra, detta höll i sej i 20 min tills jag kom hem och stängde av, men då fortsatte cirkusen fast jag dragit ur nyckeln, när jag stängt dörren så slutade det efter någon minut, men så fort jag öppnade dörren så började allt blinka/snurra igen. Har haft kombiinstrumentet inlämnat på OBD för 2 år sen , då klockan snurrade men detta är något annat, någon som vet?? :(
maggan68 skrev:Har en v70 -03 140 hk . kombiinstrumentets alla lampor började helt plötsligt att blinka och alla mätare snurra, detta höll i sej i 20 min tills jag kom hem och stängde av, men då fortsatte cirkusen fast jag dragit ur nyckeln, när jag stängt dörren så slutade det efter någon minut, men så fort jag öppnade dörren så började allt blinka/snurra igen. Har haft kombiinstrumentet inlämnat på OBD för 2 år sen , då klockan snurrade men detta är något annat, någon som vet?? :(
Kanske är dax att köpa ett bättre begagnat? Jag har liggande Bensin instrument för 1500kr+frakt. Passar årsmodell 03/04 och har nollad mätarställning så att du får in bilens rätta vid inkoppling.
johnnype skrev:
maggan68 skrev:Har en v70 -03 140 hk . kombiinstrumentets alla lampor började helt plötsligt att blinka och alla mätare snurra, detta höll i sej i 20 min tills jag kom hem och stängde av, men då fortsatte cirkusen fast jag dragit ur nyckeln, när jag stängt dörren så slutade det efter någon minut, men så fort jag öppnade dörren så började allt blinka/snurra igen. Har haft kombiinstrumentet inlämnat på OBD för 2 år sen , då klockan snurrade men detta är något annat, någon som vet?? :(
Kanske är dax att köpa ett bättre begagnat? Jag har liggande Bensin instrument för 1500kr+frakt. Passar årsmodell 03/04 och har nollad mätarställning så att du får in bilens rätta vid inkoppling.
Vet inte säkert om det är kombiinstrumenetet som orsakar felet, får tänka över erbjudandet :)

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]