Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThunderAce
Hej

Har en S60 2002 som ser ut enligt bild, jobbet är på gång och stötfångare fram/bak samt sidokjolar kommer monteras från en S60 2008 så han
blir helt nedlackad samt listerna på dörrarna till samma kulör som bilen. Kulören jag har är enligt bild också, Ash-gold heter den tydligen

Men till min fundering, stänkskydd ska man lacka de eller köra på den vanliga knottriga svarta ytan som de är i, har inte sett några S60 med
lackade stänkskydd än i alla fall, finns det nån där ute med nån referensbild.

Undrar om det kommer se bra ut eller blir det skit och ser konstigt ut

Hjälp

Tack på förhand
Bilagor
S60 2002.jpg
S60 2002.jpg (302.37 KiB) Visad 255 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är snyggt både med och utan lackade stänklappar. Blir ett jäkla lyft till nyare front. Hade en S60 D5 classic för några år sedan.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tycker själv att stänkskydden ska vara olackerade, ser för "stylat" ut enigt mig men gör som du känner.
av ThunderAce
Fan va fint med lite bilder, nu har jag nåt att tänka på.
När det gäller färg-anpasnningen så får Volvo lackfirma fixa detta, lackar inte
själv, fick åka dit med bilen så mätte de med nån apparat på färgen i och
med att den mattas av lite med åren och fick blanda till lite istället för att ta
rakt av original, hade kanske märkts då på fronten och bakpartiet som är de stora delarna.
Efter all jobb och montering 'r tanken att den ska in på en polering för att fräscha upp bilen lite
då blir det ännu mindre skillnad på detaljerna.

Det så fint u på bilderna, det är klart en smaksak och alla är olika därför ville jag höra lite åsikter

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]