Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dieselmagnus skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 87#p545987

Kolla in min tråd. Stämmer väl in på dina symptom
Tack för tipset. Var det omschimsning av magnetkopplingen som var lösningen för dig? Shimsningen var min första tanke men i och med att spelet är 0.6 (vilket är inom gränserna vad jag förstår) så gav jag upp det spåret.

Dock fick jag veta att:
xxargs skrev:eftersom du får kyla när det väl fungerar så är det inte köldmediebrist..
Hmm får hoppas på att bytet av termostat (har felkod) ger något gott resultat. Det var ju vad Bila trodde,dvs byta kupetempgivaren samt termostat.
tcosatan skrev: Kan det vara dåligt tryck i systemet (som nämnts tidigare i tråden) som är problemet, dvs fylla på skulle vara lösningen?
jap, kan vara så, mycket vanligt.

om du endast har 100 gram kvar, da har du inte samma kapacitet på AC'en (med 1000 gram har du mycket mer kapacitet)
hoppas det ger mening.
Jepp den kostade ca 200 pix , fick fel prisuppgift när jag rigde in och kollade första gången. Enkel att byta var den också.
CCM-0003 fläktmotor kupétemperaturgivare felaktig signal (bara denna) är vad jag för för felkod.

Finns det någon vänlig själ som skulle kunna lägga upp en bild på var denna evaporatorgivare sitter ovanför pedalerna??

Har precis blivit stelopererad i nacken och vill undvika för mycket ålning medelst hasning i fotbrunnen. Gör tillräckligt ont som det är redan... :???:

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]