Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tillbaks till vad det är som är problemet tycker jag annars kommer vi snart avhandla allt möjligt

Strunta i det där med STC DSTC eftersom det inte är det som är problemet.

Kan vara däck/fälg,skeva bromsskivor.

Kolla navbulten på båda sidor...sätt in något du kan "bräcka" med på navbultens bricka på båda sidor så ser du om det är glappt.

Prova att skifta däcken fram o bak på samma sida så märker du om det är däcket/fälgen....om de nu inte är lika dåliga.
Gamla plåtfälgar kan ibland bli skeva om du nu har sådana.
Rengör anliggningsytorna på fälg/skiva.
v70t4y2000 skrev:Tillbaks till vad det är som är problemet tycker jag aommer vi snart avhandla allt möjligt

Strunta i det där med STC DSTC eftersom det inte är det som är problemet.

Kan vara däck/fälg,skeva bromsskivor.

Kolla navbulten på båda sidor...sätt in något du kan "bräcka" med på navbultens bricka på båda sidor så ser du om det är glappt.

Prova att skifta däcken fram o bak på samma sida så märker du om det är däcket/fälgen....om de nu inte är lika dåliga.
Gamla plåtfälgar kan ibland bli skeva om du nu har sådana.
Rengör anliggningsytorna på fälg/skiva.
Kan väl knappast va något av de sakerna. Bilen går köra utan problem. Vibrerar vid inbromsning.
Däcken går snurra hur bra som helst. Men tar du tag i däcket och ska snurra snabbt så rullar däcken ett halvt varv sen låser däcket sig.
Och släpper lika fort. Gäller båda sidorna. Samma med fälgar mm

Om bromsarna är felet så skulle det ju krångla när jag rulla långsamt ocks. smama med

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]