Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Johnnie skrev:Vitt smörjmedel som inte skadar plast och gummi har jag alltid sprutat in under damasken på bromskolven, verkar funka bra. :D

det kanske det gör. men 5-56 och sådant ska inte in under damasken..på min personbils utb fick vi iaf lära oss att bromsvätsk ska in under damasken :)
hemglass skrev:Hade samma problem med min V70 häromdagen, när det tjöt från bakhjulet (inte jag som åkte med i bilen så jag kan inte återberätta ljudet) misstänkte att det var ett bakhjulslager som gått hett till eftersom fälgen och bromsskivan var varm.
Kollade på mekonomen och ett nytt lager skulle kosta nästan 2100 :/
Misstänkte även bromsarna - Provade iallafall att lossa oket och smörja glidpinnarna och vips var det borta .'
men det återkom nu idag igen .. kan det fortfarande vara bromsarna eller kan det vara ett lager ? :???:

Ett dåligt lager är väldigt enkelt och känna..hissa upp bilen ibak. sätt ett finger på stötdämparen och snurra på däcket. Vibbrerar det i stötdämparen är lagret dåligt..du känner det ganska lätt

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]