Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
Hej

E de någon som vet hur de skulle fungera att sätta S60 R gröna spridare på s60 2,4T (ppc chippad)?
E de möjligt att göra de eller de passat inte alls o de blir fel i någon annan ända?
Och vad krävs i såfall om man ska göra det?
Eller finns det gröna spridare mer avsätt för 2,4T´n

Pallar motorn en sådan höjning från 200 hk till ca 300 hk (inkl ppc chip)

Hur mycket står igentligen en 2,4T pall för innan den börjar ta allvarlig skada av trimning?

tacksam för svar!!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Tobbe_S602,4T skrev:Hej

E de någon som vet hur de skulle fungera att sätta S60 R gröna spridare på s60 2,4T (ppc chippad)?
E de möjligt att göra de eller de passat inte alls o de blir fel i någon annan ända?

Hur mycket står igentligen en 2,4T pall för innan den börjar ta allvarlig skada av trimning?

tacksam för svar!!!
310 hästar inga problem alls
Företagsbilen vi ar är 2,4T som är på 310 hästar.
den har rullat så i ca 1 år.
Inga problem där inte.
av Nilsson
greeeken skrev:
Tobbe_S602,4T skrev:Hej

tacksam för svar!!!
310 hästar inga problem alls
Företagsbilen vi ar är 2,4T som är på 310 hästar.
den har rullat så i ca 1 år.
Inga problem där inte.
Som tjänstebil ska den inte hålla lika många år som en privatbil heller. I tidräkning tycker iaf jag inte att ett år är mycket, hoppas själv att min bil ska hålla längre än så ;)

Torbosnurran är rätt liten på 2,4T. Så ska du chippa tycker jag du ska byta till 3" hela vägen så turbon inte blir så förbannat varm.
Men i slutänden handlar det mest om din körstil! Om du inte bara kör med 2lägen så ska det nog gå bra.
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]