Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeoStorm
Peter KZ skrev:Telia håller på att ta fram nya 2G kort för gamla telefoner.
Var har du hört detta? När ska de finnas framme?
av algrund
Har en S80-99 med den inbyggda Nokia-telefonen; SIM-kortet sätts i modul via bagaget. Ville av olika anledningar ha Telia. Min erfarenhet är att det sämsta man kan göra är att ringa till kundtjänst. De har aldrig hört talas om detta problem varje gång man ringer. Har testat både 3G-kort och 2G-kort. Inga fungerade. Till slut gick jag till en Telia-butik och pratade direkt med kunnig personal. Där var det inga som helst problem att få ett gammalt s.k. 8k-kort. Fungerar perfekt!

Min rekommendation således om man vill ha Telia: Gå till en butik och skaffa ett 8k-kort!
Användarvisningsbild
av CarMan
algrund skrev:Har en S80-99 med den inbyggda Nokia-telefonen; SIM-kortet sätts i modul via bagaget. Ville av olika anledningar ha Telia. Min erfarenhet är att det sämsta man kan göra är att ringa till kundtjänst. De har aldrig hört talas om detta problem varje gång man ringer. Har testat både 3G-kort och 2G-kort. Inga fungerade. Till slut gick jag till en Telia-butik och pratade direkt med kunnig personal. Där var det inga som helst problem att få ett gammalt s.k. 8k-kort. Fungerar perfekt!

Min rekommendation således om man vill ha Telia: Gå till en butik och skaffa ett 8k-kort!
jag har samma erarenhat som du. har fått mågna telafonsamtal fån kunder som inte får igång grejorna, trots att dom bett om dom grejor jag säger att dom ska fråga efter.
tilslut ber jag dom komma in till oss (vi har ju också simkort) o då löser våran kille det, även om han handlat kortet på annan väg.
Användarvisningsbild
av Peter KZ
NeoStorm skrev:
Peter KZ skrev:Telia håller på att ta fram nya 2G kort för gamla telefoner.
Var har du hört detta? När ska de finnas framme?
Var inne i min teliabutik förra veckan och frågade. Dom kunde inte svara på när.
av T5R
matand12 skrev:Nån som har en idé på hur man får tag i kontantkort (stora modellen).

Ska tydligen vara max 8kb -kort å dem tillverkas inte sedan länge vad operatörerna uppger.

kanske nån av er har ett ligganddes i byrålådan??

pm:a isåfall
>Jo jag har ett liggandes men hur ska du f å in ditt nummer på det kortet hadde du tänkt.....

de är avstängt sedan många år tillbaka... inte tror jag operatören öppnar ett okänt simkort....<!
av matand12
Tack för erbjudandet men efter att ha läst många kloka synpunkter ovan löser detta sig nog om ett litet tag (får ringa med vanliga nallen så länge...)
Användarvisningsbild
av coolaf
Peter KZ skrev:
Marbas skrev:Min far försökte få "gamla" kort till Nokia telefoner som han har fast monterade i sina bilar, från Telia. Det var stört omöjligt (försökte själv och även genom RingUpp). Slutade med att han fick köpa ny telefon och installera den istället.
Telia håller på att ta fram nya 2G kort för gamla telefoner.

---------------------------
Hallå kompis!!!
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]