Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zac_ko
Snöar som fan i Falun idag. Gjorde ett ärende i 30 min. När jag slår på defrost på vindrutan brummar fläkten på högsta och ratten darrar. Drar man ner fläkten upphör detta. Någon idé?
Användarvisningsbild
av greeeken
Inte fel på fläkten!!!!
Du har fått skräp där bara.
Bytt kupefilter??? Hade samma problem med min när jag köpte bilen. Efter att man rengjorde så har det nu fungerat i 9 år!!
av frippe87
Jag har precis samma problem, hur får man ur kupéfläkten? Eller hur får man bort skräpet på enklaste sättet?
Användarvisningsbild
av wissel
frippe87 skrev:Jag har precis samma problem, hur får man ur kupéfläkten? Eller hur får man bort skräpet på enklaste sättet?
Börja med att som Greeken skriver, ta ur Kupéfiltret till att börja med, full fart på fläkten och kolla vad som ramlar ner på golvet.....:-)
av frippe87
Okej, sitter kupéfiltret vid passagerar sidans fötter? Lossa plasten sen locket på en vit behållare?
av PromB
Låter som det fel jag hade på min V70 fordonsår 2005, modellår 2006, Sport Edition 140HK.

Vid max effekt och snäppet under så vibrerade ratten kraftigt och instrumentbrädan samt det lät rätt illa (överdriven beskrivning: som en jetmotor).
Felet var då att fläktmotorn var trasig.

Hej! Min bil har börjat sluka glykol som jag […]

Spolade lådan på min förra -14 xc[…]

0w20 är för tunn. Sen om det hjälpe[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på […]