Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JAMES
Jag viste inte att folk va så känsliga för stora och små bokstäver , e de en svensk-kurs eller volvo-forum????
Jag va hos volvo och tror att jag har koll på läckan, ska titta till bilen om några dagar hoppas de inte e blött då, annars har jag lyckats få tag i en module till min Entertaiment paketet bak för 3900kr volvo ville ha först 5495, hoppas allt kommer att funka när de ska instsaleras , nästa onsdag
Till sist så vill jag säga att alla som retar sig på stora o små bokstäver ska kanske hitta ett rättstavningsforum till alla andra TACK
av Jan-A
Men vad var problemet? Vad var det som läckte?
Användarvisningsbild
av JAMES
FAN trode jag hade koll på läckan , och va upptäcker jag idag, jjooo de en pool på nytt, fan va jobbigt!!! måste hitta ett sett att få den tor . de riner vatten från slangen till ac , när man trycker på den. VOLVO KILLEN sa att de va nog löst no p , men va hjälper de mig idag. Har satt en hel bunt tidningar för att suga upp vattnet.
MER KOMMER
av Marbas
OT, men ändå inte...

Man kan säga att det finns en regel som säger att när man vill skrika på internet (eller i SMS/MMS för den delen) så använder man stora bokstäver. Detta är inget någon på volvoforumet hittat på utan gäller på hela internet (dvs hela den stora världen). I ett tidigare inlägg fanns följande länk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Netiquette#Forum_etiquette
som beskriver regeln. Och att påpeka att någon inte ska skrika på forumet har inget med rättstavning att göra, utan se det som ett tips för dina inlägg, då de är mycket trevligare att läsa om det in te enbart är i stora bokstäver.

Kan förövrigt säga att mina svärföräldrar envisas om att skicka alla SMS/MMS med stora bokstäver, det är som ett knytnävsslag i ansiktet varje gång man läser dem... (snart går väl skärmen i sönder också).

När det gäller läckan i din bil så förstår jag din frustration. Tyvärr har jag inget tips, men har ett minne av en Golf II jag hade som läckte i dörrarna, och innan jag hittade det körde jag runt med bilen utan passagerarsäte, dörrsidor, mittkonsol, och innergolv. Inget trevligt... Lycka till.
Användarvisningsbild
av JAMES
JAG SMÄLLDE BILEN I DAG,FAN VA JAGHAR OTUR
Användarvisningsbild
av camaro69
Sååå tråkigt. :shock:

Kan det bero på, en viss överkonsumtion av chokladmjölk? :wink:

:D
Användarvisningsbild
av Janne3
Hoppas ni blev oskadda,du kanske har tur och får en som inte läcker om skadan blev så stor att de löser in den :wink:
Användarvisningsbild
av elmuppo
James, då kan vi bilda klubb.

//Branx - som renoverade framvagnen för 14kkr och 3 dagar senare frontar en älg.
Användarvisningsbild
av JAMES
Allt e ok med mig,men nu måste jag hitta samma avgassystem som jag hade.
Hittade en på nätet hoppas försäkringen fixar kostar 15495 kr .
Min läcka ska volvo rycka ut allt, inredning mm för att lokatisera läckan.
Hittade ett fel på min styrenhet,fan va de dyker upp saker, kommer att kosta 5000
Hoppas de blir de sista så jag kan njuta sen av bilen
TACK FÖR STÖDET TILL ALLA
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Det är bar att du mår bra när du krockade. Ska inte läckan gå på garanti för dig?? Men du hade tur med kostnaden. Smällen för en annan skulle bli 30k, och då tuchade jag framdäcket på S60.
V70 XC 2.4 bra motor?

Motorn i sig är helt ok. Om det är en br[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt torp[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]