Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ilo
Hej har en s80 -99/-00 med utbytes spjällhus från actronics.Efter byte vandrar tommgången mellan 1200 till 17 18 hundra varv.Bilen känns trög på gasen.Innan var bilen pigg fast fick felmedelande.Felkod utläst att spjällaxelgivare ett ur funktion.Ingen felkod indikerar i bilen nu sedan byte av spjällhus.Någon som har någon ide vad det kan vara tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av greeeken
ilo skrev:Hej har en s80 -99/-00 med utbytes spjällhus från actronics.Efter byte vandrar tommgången mellan 1200 till 17 18 hundra varv.Bilen känns trög på gasen.Innan var bilen pigg fast fick felmedelande.Felkod utläst att spjällaxelgivare ett ur funktion.Ingen felkod indikerar i bilen nu sedan byte av spjällhus.Någon som har någon ide vad det kan vara tacksam för svar.

Antar att du fick ny programvara när du bytte spjällhus`?
av ilo
Vad jag förstod läste dom ur den gammla program varan i gammla spjällhuset.Snacka med volvo om ommladdning av programmvara dom menar att antingen går bilen eller inte alls.Tyckte jag skulle åka ett par dar går inte åka med den där släpper man gasen på driven så driver den växelvis efter som den vandrar.

Hej! Min bil har börjat sluka glykol som jag […]

Spolade lådan på min förra -14 xc[…]

0w20 är för tunn. Sen om det hjälpe[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på […]