Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
På min S80 ser man att rutorna är laminerade genom att det är liksom 2 delar med en tunn linje emellan om man hissar ner rutan lite. Dom är dessutom lite tjockare typ 1 mm.
Användarvisningsbild
av Larre
camaro69 skrev:
CarMan skrev:det blir tystare med laminerade rutor.

hur mycke tystare, hus ska man kunna beskriva det?
Som att avstå från fjärten i rymden :?: :idea: :wink:
Det beror på VEM som avstår. 8)

Vissa här vill visst inte förstå! (Var har jag läst den frasen? :wink: ) Jag har högre kvalitet på bilen eftersom det är en Volvo. Jag får lägre ljudnivå i bilen eftersom jag har laminerade rutor. Jag blir av med förkylningen eftersom jag dricker single malt. :wink:

Klart grabben, nordis89, ska laminerade rutor. Vad ska han annars med pengarna? En trimsats eller?
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Gizz skrev:På min S80 ser man att rutorna är laminerade genom att det är liksom 2 delar med en tunn linje emellan om man hissar ner rutan lite. Dom är dessutom lite tjockare typ 1 mm.
Aha, tackar! Då ska jag kolla detta imorron bitti....hoppas hoppas.... :) :wink:
av nordis89
Larre skrev:
camaro69 skrev:
CarMan skrev:det blir tystare med laminerade rutor.

hur mycke tystare, hus ska man kunna beskriva det?
Som att avstå från fjärten i rymden :?: :idea: :wink:
Det beror på VEM som avstår. 8)

Vissa här vill visst inte förstå! (Var har jag läst den frasen? :wink: ) Jag har högre kvalitet på bilen eftersom det är en Volvo. Jag får lägre ljudnivå i bilen eftersom jag har laminerade rutor. Jag blir av med förkylningen eftersom jag dricker single malt. :wink:

Klart grabben, nordis89, ska laminerade rutor. Vad ska han annars med pengarna? En trimsats eller?

Joo...så pass fattar jag med :wink: men jag tänkte om någon hade ett tall...typ i procent eller nåt, men tack ändå
V70BiFuel03 skrev:Trodde alla V70 -01 & framåt hade det...men, så är tydligen inte fallet.

Hur vet man om man har laminerade rutor eller inte?
Eller så kan du vända dig till din Volvoåterförsäljare som har alla uppgifter i databasen! Vem vet, du kanske hittar nå`t mer smaskigt i utrustningsväg som du inte visste om :P

M V H
---> Matz
matzen10 skrev:
V70BiFuel03 skrev:Trodde alla V70 -01 & framåt hade det...men, så är tydligen inte fallet.

Hur vet man om man har laminerade rutor eller inte?
Eller så kan du vända dig till din Volvoåterförsäljare som har alla uppgifter i databasen! Vem vet, du kanske hittar nå`t mer smaskigt i utrustningsväg som du inte visste om :P

M V H
---> Matz

Låter som ett bra tips. Ska in med bilen till Bilia snart & då ska jag be dem kolla databasen som du föreslog, Tackar! :)

Jag köpt hem Mcase-säkringar för at[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

Motorn i sig är helt ok. Om det är en br[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt torp[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]