Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Tonne skrev:Gärna mer tips om att tvätta bilen och mindre om bönder och Stockholmare :D
Exakt. Hur orkar man. Denna eviga diskussion.

Stockholmarna är säkert ändå någon från din egen hemby eftersom många är inflyttade till denna stad...
Användarvisningsbild
av jiha
Daddan: :D
av OC-RA
För att komma tillbaka till tråden: jag läste om en test i en motortidning (tror det var vi bilägare) för ett antal år sedan , och där framkom att yes löste upp vaxet. I och för sig könt att använda men inte så bra om det löser vaxet.
Användarvisningsbild
av Mats
Men kan det inte vara bra att lösa upp allt gammalt vax och sen lägga på nytt vax nu till man gör bilen vårfin?
Användarvisningsbild
av Larre
Tack för alla tips om tvätt! :)

Om offtopic-fajten: ingen tvist är så stor att den inte kan lösas med rejsing. :D
Användarvisningsbild
av jiha
Larre: JA! :D
Övriga: Skrev som sagt "offtopic" på min kommentar, vilket jag för övrigt tycker att hela tråden är, -då den borde höra hemma på "bilvård, styling och väghållning.

SKÅL! (ni som har) 8)

// jiha
Användarvisningsbild
av Larre
jiha skrev:Larre: JA! :D
Härligt, jiha, du säger aldrig nej till ett schysst rejs!
jiha skrev:...borde höra hemma på "bilvård, styling och väghållning.
:oops: Får nog ta det misstaget på kontot "XC90-ägare som tror han är för fin för att skriva på någon annat ställe än 'Volvo S60, S80, V70N, ... ...XC90' av rädsla att få råd från någon som äger enklare bilar än så" :oops:
jiha skrev:
SKÅL! (ni som har) 8)

// jiha
SKÅL! :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Larre skrev:
Brainded skrev:Har försökt få tag på en lakerare på volvo sen jag såg den här tråden men hon svarar inte (hon kanske jobbar :lol: ), jag hojtar till om jag får något svar från henne.

Rent spontant så skulle inte jag ha något problem med att använda högtryck från skäligt avstånd. Maskintvätt använder jag inte, längre...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ht=statoil

/Anders
"Hon kanske jobbar" :lol: :lol:

Cool! Väntar med spänning!

Hälsa henne att jag är jättenöjd med den nya electric silvermetallic-lacken!
Hade helt glömt bort den här tråden tills hon ringde mig idag.
Hon säger att du i 3månader från lacktillfället inte får använda högtryckstvätt utan bara vanlig slang. Det är då 3mån från lacktillfället och inte från bilens leverans och det kan ju vara lite knepigt för dig att känna till. Dock vet du ju att den inte är lackad efter att du plockade ut den :wink:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Larre
Brainded skrev: Hade helt glömt bort den här tråden tills hon ringde mig idag.
Hon säger att du i 3månader från lacktillfället inte får använda högtryckstvätt utan bara vanlig slang. Det är då 3mån från lacktillfället och inte från bilens leverans och det kan ju vara lite knepigt för dig att känna till. Dock vet du ju att den inte är lackad efter att du plockade ut den :wink:

mvh
Anders
Tack för det!

När kan det tänkas att min bil är lackad i fabrik? Den är tillverkad 2007-01 (enligt uppgift i VTR).

Faktum är att när min förra bil (V70 2.4T -00) var ny så blev det fula skiftningar i lacken som i o f sig bara syntes i solsken, där högtrycksstrålen gått fram när jag tvättat den i ett tidigt skede. Och det var väldigt irriterande. Eftersom jag inte har den faktiskt rätt avundsvärda inställningen att "bil är något man har för att ta sig från A till B" så gjorde det ont varje gång jag såg det.

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]