Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Majzan64
Hjälp,
Alla lampor lyser, radion går, men den slår inte till på startmotorn, förutom när den själv vill
Jag har bytt batteri och antennring på min S80 -00 170hk, men fortfarande kvarstår problemet. Den startar bara när den själv vill.
Har fått tips om att det kan vara ett relä som behöver bytas, men vilket, är det till bensinpumpen eller något annat.
Har letat i Haynes men hittar inte var det sitter. Dom kan beställa ett nytt till mig på ad-bildelar men måste ha numret på reläet.
Ja, jag är kärring och vill bespara mig kostnader så mkt som möjligt, samtidigt som man lär sig mycket och det är kul :D
finns det någon som kan ge mig tips?? :?:
Kan inte köra bilen till någon verkstad.....för den startar inte....för tillfället :cry:
Användarvisningsbild
av wissel
Kanske den klassiska lilla kabeln som sitter med ett Flatstift på Startmotorn, tror kabeln är vit o ganska tunn,
flatstiftet kanske behöver "nypas till" liite grann så att kontakten blir okej. Rucka lite på den så att ärgen
släpper på kontakten.
Vild chansning.....
Användarvisningsbild
av wissel
Du har en grov pluskabel sedan en mindre lite tunnare, sitter på
den lilla "cylindern" på startmotorn (Solenoiden) I bakkant på den lilla runda....
peta med något långt lite i kablarna, brukar kunna hjälpa kortsiktigt.
Så här ser den ut: Bild
Användarvisningsbild
av greeeken
När den vägrar starta, går startmotorn runt eller är det helt tyst.
Om det är tyst så är jag inne på wissels spår.
Dock skulle jag inte nypa till stiftet utan byta ut det.

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]