Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svahn
Har beställt en svart V70 Classic, och på denna är listen på stötfångarhörnen lackad. Har sett en del V70 med en kromlist på hörnet (summum ?). Har någon mer info om denna detalj ? Pris ? Artnr ? Svåra att byta ?
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Svahn
Ingen som har några tips ?
Användarvisningsbild
av Larre
Kolla in den här sidan: http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/styl ... efault.htm
Om artikeln fanns till försäljning, så hade den nog funnits här. Här finns det mesta, enligt min erfarenhet. Mycket mer än vad som finns i de "vanliga" tillbehörskatalogerna från Volvo. Kanske finns den under någon annan rubrik i menyn till vänster på sidan.
Har inte koll på "reservdelsregistret". Den borde ju finnas som reservdel/utbytesdel.
Användarvisningsbild
av turbojim
Svahn skrev:Har beställt en svart V70 Classic, och på denna är listen på stötfångarhörnen lackad. Har sett en del V70 med en kromlist på hörnet (summum ?). Har någon mer info om denna detalj ? Pris ? Artnr ? Svåra att byta ?
Tacksam för svar.
Hej Svahn! har precis som du beställt mig en v70 classic momentum magicblå.
ska hämta den på onsdag. ville åxå ha lister med krominläg. har därför kollat upp priset. komplett list kostar 399:- + 371:- = 770:- (består av två delar) x4=3080:- listen är grundmålad. volvo lackeraren ville ha 1000-1500:- inklusive ställ tid, för att spruta på lite färg (sjukt dyrt) för lite färg, har inte kvar artnr men det borde din volvo handlare ta fram ganska snabbt.. ska va väldigt lätta att byta.
nu råkade jag ha en kontakt på en volvo verkstad, så jag fick listerna lackade och monterade för 2980:-
:D antar att du kanske redan har monterat dina lister. Det blir sjukt snyggt i alla fall..
Användarvisningsbild
av Svahn
Tack för info !!
Har fått samma info av säljaren, (tog bara 3 veckor....).Har beställt listerna och dom skall lackas när lackverkstaden har något mer i samma färg. Däremot så har jag inte fått min bil än, när ordern skrevs så pratade han om 2-3 veckor men efter några dagar ringde säljaren och sa att bilen kommer hem den 22 mars (7-8 veckors leveranstid).
Pratade med säljaren i går igen och nu var den ytterligare 1-2 veckor sen. Får en lånebil i morgon då jag har sålt min D5á. Tydligen får volvo inte fram bilar lika fort som dom säljs.

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]