Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V Olovsson
Har väl i stort sett haft alla fel som kan finnas på min S60, hur mycket kan en bil egentligen gå sönder innan 3000 mil har passerats?
Nåväl, slut med bitterhet för idag, till min fråga, har tre gånger noterat att radion är tyst, det har jag upptäckt genom att den helt plötsligt har gått igång med hyfsad volym.
Första gången det hände trodde jag bara det var sändningsuppehåll men nu har det hänt tre gånger så då börjar jag fundera på om det kan vara något galet?

Som upplysning till Carman med flera kan jag säga att jag slarvat med att ha instruktionsboken uppslagen på sätet även denna gång, eller haft någon annan sida uppslagen! :D
av Marbas
Det finns två funktioner i din radio som du kan aktivera (var för sig) som tillåter att radion t.ex. ändrar volym (även bryter CD för att gå till radio mm). Det gäller TP (trafik information) och News (nyhetssändningar). Om du har någon av dessa aktiverade så kommer volymen att ändras automatiskt till en förinställd volym när det kommer ett trafikmeddelande eller det blir nyheter på någon kanal. Kan det vara så att du har någon (eller båda) av dessa funktioner aktiverade samt din volym satt till noll? Då blir det ju en drastisk volymökning när det kommer nyheter eller trafikinformation. Notera att lokalradiostationer kan mycket väl aktivera trafikmeddelanden en bra stund innan själva meddelandet basuneras ut. Oavsett så när det kommer ett trafikmeddelande eller det blir nyheter (och din radio triggar på detta) så står det något i stil med "Traffic Info" eller "News" i displayen.
av perjak
Det kan låta futtigt, men lyssnar du på radio RIX? Dom har inte sällan oförklarliga tysta perioder.
Jag har själv misstolkat detta som att det skulle vara radion som strular. Kanalbyte visade att så inte var fallet.

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]