Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cittradriver
llesrof skrev:
Cittradriver skrev:Finns något bra ställe att tanka hem felkodläsare på?
Tanka hem..? Du är i 20-årsåldern va? Precis allt går att fixa med en "app". :mrgreen:

Till TS. Motorn indikerar att något är fel. Det kan vara glappkontakt i färddatorn. Det kan nämligen vara precis vad som helst faktiskt. Det är av just den anledningen man måste ta reda på vad som är fel genom att utläsa felkoder. Dessutom... dessa felkoder måste förstås i sitt sammanhang. Och det är där männen sorteras ut från pojkarna. Man kan ha hur mycket piratprogram och kineskopierade felkodsläsare som helst. Har man inte kunskap att utnyttja dessa så står man ändå där. Enklaste är ju att åka till en bilverkstad som kan Volvo och helt enkelt få felkoderna utlästa. Har verkstaden tillgång till VIDA så bör de även kunna byta till svenskt språk på din färddator också. Och ja, det kostar pengar.
Lycka till och hoppas du får ordning på bilen :D

Ja hej du. På dåligt humör på morgonen? :-O) För det första så kanske jag är lite äldre än dig, t.o.m.
För det andra, så använder jag Kinakopia till min bil. Lexia för Citroen. Och det funkar bra. Så då i och min ålder och erfarenhet så har jag till skillnad mot dig, t.ex. kunskap inom det området. Och jag kan inte tänka mig att Kinakopian till Volvo är något mer avancerat än till någon annan bil (Citroen t.ex.)
Sedan kan jag ju läsa vad folk frågar om. Jag har alltså inte fråga dig om min uppskattade ålder eller kompetens utan om det finns att ta hem nåt av dessa program även till Volvo.
Så om du nu inte vet det, svara inte då. Tack för alla glada tillrop.//CD
av Clonetom
quote=["Cittradriver"]
llesrof skrev:
Tanka hem..? Du är i 20-årsåldern va? Precis allt går att fixa med en "app". :mrgreen:

Till TS. Motorn indikerar att något är fel. Det kan vara glappkontakt i färddatorn. Det kan nämligen vara precis vad som helst faktiskt. Det är av just den anledningen man måste ta reda på vad som är fel genom att utläsa felkoder. Dessutom... dessa felkoder måste förstås i sitt sammanhang. Och det är där männen sorteras ut från pojkarna. Man kan ha hur mycket piratprogram och kineskopierade felkodsläsare som helst. Har man inte kunskap att utnyttja dessa så står man ändå där. Enklaste är ju att åka till en bilverkstad som kan Volvo och helt enkelt få felkoderna utlästa. Har verkstaden tillgång till VIDA så bör de även kunna byta till svenskt språk på din färddator också. Och ja, det kostar pengar.

Ja hej du. På dåligt humör på morgonen? :-O) För det första så kanske jag är lite äldre än dig, t.o.m.
För det andra, så använder jag Kinakopia till min bil. Lexia för Citroen. Och det funkar bra. Så då i och min ålder och erfarenhet så har jag till skillnad mot dig, t.ex. kunskap inom det området. Och jag kan inte tänka mig att Kinakopian till Volvo är något mer avancerat än till någon annan bil (Citroen t.ex.)
Sedan kan jag ju läsa vad folk frågar om. Jag har alltså inte fråga dig om min uppskattade ålder eller kompetens utan om det finns att ta hem nåt av dessa program även till Volvo.
Så om du nu inte vet det, svara inte då. Tack för alla glada tillrop.//CD[/quote]

Bra svarat
vad du behöver är vida med tillhörade tillbehör som åxå finns som kinakopia.
Autocom borde åxå funka gissar jag
Användarvisningsbild
av Perc
En billig E-OBD-läsare får ut grundläggande felkoder för motorstyrning, allt som har med avgasrening att göra.

Har du ett volvospecifikt instrument kan du läsa koder ur allt från elstolar till klimatanläggning.
av llesrof
Cittradriver skrev:
llesrof skrev:

Så om du nu inte vet det, svara inte då. Tack för alla glada tillrop.//CD
Nu var det ju enbart det där med åldern och appen som lite skämtsamt tillägnades dig. Resten, alltså det om felkoder och att man bör ha kunskap om hur verktygen fungerar, var tips i ren välmening till TS, alltså trådskaparen. Inte till dig. Och det skrev jag också. Men tack för att du tog dig tid att läsa det trots att du inte förstod det :mrgreen:
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]