Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nybbo
Hej på er har 2 frågor jag undrar över lite har en v70 t-5 06 med stereo paketet hub 650 men med ett högtalargaller på instrumenteringen men det kommer inget ljud därifrån verkar inte vara någon hötalare där ska det inte vara det på det stereo paketet på hub650? Och är det någon som bytt magnetventilen på någon turbobil tex 2,5t eller t-5 orginal som chippad någon på mitt jobbet bytte magnetventilen på sin s60 2,5t och köpte den från autotech motor och tyckte bilen fick 10-15 hk mer tyckte bilen gick MYCKET BÄTTRE med jämnare gång och tidigare laddtryck tänkte höra lite om det finns någon som bytt den här på forumet?
Användarvisningsbild
av Magnus308
nybbo skrev:Hej på er har 2 frågor jag undrar över lite har en v70 t-5 06 med stereo paketet hub 650 men med ett högtalargaller på instrumenteringen men det kommer inget ljud därifrån verkar inte vara någon hötalare där ska det inte vara det på det stereo paketet på hub650? Och är det någon som bytt magnetventilen på någon turbobil tex 2,5t eller t-5 orginal som chippad någon på mitt jobbet bytte magnetventilen på sin s60 2,5t och köpte den från autotech motor och tyckte bilen fick 10-15 hk mer tyckte bilen gick MYCKET BÄTTRE med jämnare gång och tidigare laddtryck tänkte höra lite om det finns någon som bytt den här på forumet?
Det ska inte sitta någon högtalare under gallret om du har HU650

Magnetventilen ger ingen effektskillnad om du byter ut en fungerande ventil, Jag har själv en sån ventil på min 2,5T.
Fördelen med Autotech ventilen är väl att den eventuellt håller längre och man kan göra rent den om det skulle behövas.
av oldtimersmc
Magnetventilen är en on off ventil som styr wasgaten (vaccum) efter el-signal så den lär knappast ge mer effekt.
Volvo car UX

https://insideevs.com/news/787469/volvo-software-u[…]

Nytt UX

Kör en 2025 t6. Ja menyraden äter upp ka[…]

Stefans 968

Du kör för lite och för snällt[…]

Polestar 4 kombi

https://carnewschina.com/2026/02/18/polestar-4-est[…]