Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chilly
Hej!
Har ett lite udda problem som dök upp i veckan på vår xc90.
Ibland vill den inte blinka åt höger, vänster går bra samt varningsblinkers.
Upptäckte även att om jag slår på högerblinkers och det inte händer nått så hoppar den igång ifall man slår på ljustutan/helljus men den blinkar bara
Tre gånger. Efter att jag fibblat runt med spaken, tryckt och vridit på alla knappar så hoppade det igång och funkar för tillfället efter att jag tryckt på read knappen ett antal gånger. Spaken är c:a 6mån gammal. Vad tror ni, kan felet sitta i spaken eller kan det vara nått annat?

En annan fråga .
När varningsblinkersen är på och tändningen är av så blinkar det inte heller på instrumentbrädan men själva knappen och alla blinkers blinkar.
Men slår jag på tändningen så blinkar det på instrumentbrädan.
Ska det vara så?

//Calle
Användarvisningsbild
av Chilly
Nu har jag varit förbi bilia. Utan att kolla trodde dom att det kan vara modulen vid ratten som själva spaken sitter i. Felet har börjat komma oftare och oftare. Bilen ska in i början av augusti för felsökning. Inte så kul att behöva åka på semester med en blinkers som är lite sporadiskt.
Användarvisningsbild
av Chilly
Har nu konstaterad att felat kvarstår även om man byter blinkersspak. :( Troligtvis nått i spakcentralen.
Vet nån ifall denna måste giftas in i systemet vid byte eller går det att byta rakt av?
Användarvisningsbild
av Chilly
Nu har blinkersen funkat sen semestern men började fela i fredags igen. :x Funderar på att ta bort modulen bakom ratten och kolla om man ser nån spricka i nån lödning. Har nån monterat bort denna modul som har nått tips om det är nått speciellt att tänka på vid demontering .
Mvh
Calle
Användarvisningsbild
av Chilly
Har kommit fram till att felet sitter i torkarspaken. Tog jag bort den så funkade blinkersen utan problem.
Har gjort rent glid kontakterna under kretskortet så nu får vi se hur länge det funkar.
Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]

Hej, Ber ödmjukast om råd kring servic[…]