Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Va ute och åkte då jag fick se att tempmätarn steg fort, så stängde genast av bilen. Bilen har normal temp vid tomgång men så fort man åker några hundra meter rusar tempmätarn upp igen. Övre kylarslangen är hård och varm undre är kall och mjuk. Har kört utan termostat men samma fel då. Dåligt med värme i kupen... har komp testat den o det ligger mellan 7.8- 8.3 vilket jag tycker är bra... kan det va vattenpumpen som är kass ? V70n 02
Kanskje en kylar-rens først, det er billigere . .
Senast redigerad av 1 eddar, redigerad totalt 0 gånger.
Perra83 skrev:Stopp i kylaren?
Har spola ur allt med men utan resultat.... glömde tillägga att det kommer upp vatten ur explationstjärlet sedan sjunker det fort som satan fyller på igen till minimum och det ligger bra en stund tills det kommer upp igen om det kan va till någon hjälp

svampe123Övningskörning 2Blev medlem: Igår, 22:06
Kan vara att blockpackningen gått. Vanligtvis kallas den topplockspackning men eftersom moderna motorer oftast har tvådelade toppar så är blockpackning mest korrekt.

Mvh GK
[quote="gnestakalle"]Kan vara att blockpackningen gått. Vanligtvis kallas den topplockspackning men eftersom moderna motorer oftast har tvådelade toppar så är blockpackning mest korrekt.

Mvh GK[/quote har inge vatten i oljan och inge olja i vatten
Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]

Hej, Ber ödmjukast om råd kring servic[…]