Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FredrikSvensson skrev:Varför hålla på att klabba med delbara damasker...
Knuten måste ju ändå bort och isär för att rengöras ordentligt och fettas in med nytt fett.
Det är väll inte hela sanningen eller? Om skadan i damnasken inte är större än att endast fettet tränger ut, men varken fukt eller annat kommit in. Varför skall man då behöva lägga ned det stora jobbet med att demontera och rengöra allt när en riktigt limma damask kan hålla bilens livslängd?
Att byta damask på verkstad kan ju kosta många tusenlappar. (2-3tusen eller mer?) En limm-damask kostar 200kr och monteras på runt 30min! (?)
Har sålt sådana dock på ett annat ställe och vi sålde många.
Det precis som någon skrev man måste rengöringa gummit innan limning det får inte vara nåt fett eller smuts alls då blir det starkt och man kan rycka i det limmet var så att det vulkades ihop, riktigt bra.
De är så att man kan klippa dem till rätt dimension.
Ett tips buntbandet som följer med sätt inte ihop det bara för att testa innan montering för det är ofta av modellen att har du satt ihop det så går det inte att ta isär.
Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok då ska jag testa ditt tips nästa g&a[…]

Det framgär inte om det är en bensin ell[…]

Hög och och låg märken på st[…]

Jag fick samma felkod för några å[…]