Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nybbo
Tjena var med om ett mycket konstigt fenomen i dag när jag parkerade min bil på gatan i stan efter c:a 15 min så går larmet på bilen det såg jag igenom ett fönster gick ut till bilen men inget konstigt var det låste den igen och efter c:a 10 min så gick larmet igen då vart jag less och åkte hem. Väl hemma så tog jag fram en lite pall och tittade på bilen efter jag låst den och larmet gick inte något på 2 timmar tittade bara c:a 40 min sen gick jag in kan säga att det ringde på min mobil som jag hade i bilen 2 samtal och det stod en bil parkerad nära min bil när larmet gick fast bakom vad kan detta vara för skumt någon som har varit med om liknande bilen är en kan tillägga att när larmet gick så tjöt den duktigt ett tag för att sedan börja plinka blinka gjorde den samtidigt som den tjöt om det kan vara till någon hjälp v70 06 t-5?
av LaRy
Hej! Har skrivits många rader om detta. Larmen går igång av sig själv. Batteriet i larmet är slut och larmet behöver bytas. Du kommer även att finna många beskrivningar hur du kan bryta upp burken och byta batteri. Byte på verkstad kostar drygt 2.500 kronor.
Oavsett vad vilken lösning du väljer, kan du låsa bilen med nyckel i dörren. Då aktiveras ej larmet och du slipper förbannade grannar. Om du har för avsikt att ej investera i att byta larm/ batteri, kan du rycka ut en säkring placerad under instrumentbrädan. Sök på larm, och du kommer att finna massvis med info.
av nybbo
Hej nu har det gått c:a 2 veckor sedan mitt larmprobs men nu har allting funkat bra men vägen lutatde lite där jag stod parkerad kan det har något med det att gjöra ska fara dit igen och parkera på samma plats och se vad som händer? :wink:
Användarvisningsbild
av greeeken
Hej.
Behöver inte vara batteriet i larmet.
Kan vara störningar från andra larm /sändare osv.
Finns rader att läsa om detta på forumet.
Så försök tänka efter. Bästa är om du felsöker med Vida.
Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatte[…]

Vet inte om en B4 har det där lilla stöd[…]

Byta ac rem på Volvo 940

Detta kanske hjälper dig: https://www.jagrull[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]