Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kuisma
Tänkte slänga upp ett par frågor här innan jag börjar riva loss mittkonsolen.
Är det bara att sätta en skruvmejsel emellan och bryta ut den eller?
Skulle vilja ha tag i knappar att sätta dit där. Är det bara Volvo som säljer dom eller det går att få tag i någon annanstans?
uploadfromtaptalk1409689739657.jpg
uploadfromtaptalk1409689739657.jpg (56.47 KiB) Visad 480 gånger
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Den undre delen där det ser ut som du har en liten blå ficklampa, bänds försiktigt bort med hjälp av t.ex. en plattmejsel i vardera kortsida. Därefter blottas de torx-skruvar som håller AC-panelen på plats. Bort med skruvarna och dra ut panelen.

Tips. Det finns videos på detta moment på Youtube, sök t.ex. Aux-adapter Hu-603 (kräver demontering av dessa grejer)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
kolla lite på detta först biltema demonterings järn i plast art nr 19-513 o 19-514.
bra när man hålls med plast.
en annan grej biltema verktyg för panelclips artnr 19-1426.
annars fatti varianten med tejp på mejseln.

stavninga bjussar ja på hasse.
av Kuisma
Jag ska koppla in extra ljusen på en och så hade jag funderingar på extra lampor i kabyssen ( sexbelysning). Dom vill jag kunna släcka dagtid. Jag jobbar nätter så det är ju alltid mörkt när jag kör. Har sexbelysning i lastbilen och känner vilken skillnad det gör för mina ögon.
Användarvisningsbild
av wissel
Om du tar bort sargen så kommer du att se 7 färdigkonfigurerade
knapphål, du köper den knapp som är anpassad till vad du vill göra, varje
knapp har en symbol som talar om vad den kan. Hela den raden ligger i ditt CAN nät
och inga " egna" ideer är möjliga med normalt fippel.
av Kuisma
Ok. Då ska jag kolla upp det i helgen. Hade varit bra om det hade löst sig med innerbelysningen.
Jag tackar för hjälpen.
Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]

Hej Tack för hjälp. uppskattas verkligen[…]