Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HasseN
Hej
Jag skall byta en läckande styrservoslang mellan servopumpen och styrväxeln på en S60 D5 -03. Är det någon här som vet hur man går tillväga? Är det svårt att komma åt att ta bort och sätta dit den?

Mvh
Hans
av Kimsv
Hej HasseN!

Gammal tråd, men hoppas att du kanske har mer info. Min slang mellan pumpen och styrväxeln har börjat läcka vi breda rattutslag så måste således bytas. Hur gick du till väga? Någon annan som gjort detta? Verkar otroligt knivigt att komma åt vid styrväxeln..
av bajen4
Hej
Hade samma problem, volvo byter för 4laxar, vilket jag ångrar att jag inte gjorde, nya passar inte.! Det blev till att dra en hydralslang istället.
av Kimsv
Lämnade in min på Mekonomen idag så skulle de kolla på det. Enligt mekanikern så måste hela röret från pumpen till styrväxeln bytas. Fick själv ont om tid men hade gärna testat att byta själv. Fick ett pris på strax över 2000 NOK för röret/slangen och ca 1500 NOK för jobbet, men kan ju ändras.
av Kimsv
bajen4 skrev:Hej
Hade samma problem, volvo byter för 4laxar, vilket jag ångrar att jag inte gjorde, nya passar inte.! Det blev till att dra en hydralslang istället.
Var drog du en hydraulslang? Pressade du dit den själv på röret eller?
av monza
Jag fick läckage på min S80 för ett par månader sedan. Läckage mellan rör o slanganslutning. Det var ett j-la strul innan jag fick ordning på allt. Min bils tryckrör fanns inte att beställa som reservdel från Volvo!!! :shock:
Det slutade enkelt beskrivet med att jag fick en ny slang pressad på mitt rör. Sedan fick verkstaden montera tillbaka det gamla röret igen.

Vill du ha lite mer tydligt beskrivet om väg att gå o inte gå så säg till.

Mvh
Byta ac rem på Volvo 940

Detta kanske hjälper dig: https://www.jagrull[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]