Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Vad är det för fel på ett AGM från Biltema för 1495:- ?
Om man är "normalbilist" varför då köpa ett batteri som om man bor
i Sibirien och kör 2 ggr 4 km/dag ?
Kan kanske gälla vissa Taxibilar som står vid "stolpe" med P ljus under någon timme per pass ?!
Här pratas det OVERKILL så det ryker om det, detta är bara min mening förstås...
men Batteritillverkarna håller förstås med. :-)
Användarvisningsbild
av ER
Varför köpa mindre än vad som får plats? Finns plats för ett 350mm långt batteri så ser jag inget skäl att så inte göra om man ändå skall byta. Att jag sen utan testresultat till skillnad från banner/bosch/tudor/varta som har resultat är skeptiskt till allt det står biltema på när dom floppat tidigare när det gäller i kylan jag hellre har annat för mig än byter batteri/drar startkablar. Att lägga 1500kr på oprövat kort är dyrt men 1800kr är billigt om det är prövat med godkänt resutat i vinterkyla av -20 grader med motor som stått över natten utan värmare av nåt slag eller batteri kvar att dra runt starmotor efter att värmaren gått och batteriet allt annat än fullladdat eller flångnytt då kapacitet minskar med ålder och cykler det genomgått.
Är öppen för att dom lyckas komma in i värmen om det visar samma fina resultat som erkända märken i köldtester. Med det är ju bara jag som heller myser i varm och go bil i kylan än burrar och tvingas till åtgärder för att starta bilen pga batteritorsk orsakat av taskigt batteri för svensk vinterkyla norr om fjollträsk.
Inte överallt man har lyxen att stoppa in kabeln till batteriladdaren så batteriet hålls toppladdat jämt och med nån form av bränslevärmare är det ide att ersätta tanken på eldriven värmare med batteriladdare av samma fabrikat och låta bränslevärmaren ta över värmejobbet den gör bättre än eldriven variant och utan behov av elstolpe.
Billiga batterier duger säkert åt skåningar med det är ju känt att billiga betyder just sämre vad gäller köldegenskaper och redan vid andra bytet är man rökt ofta ekonomiskt av snålheten som alltid bedrar visheten.
Användarvisningsbild
av wissel
Näh, det är väl snarare " ju fullare plånbok desto tomare skalle" sagt av en av världens största bedragare.
Han sålde Eiffeltornet 2 ggr på en vecka....:-)
I rest my case.
:P
av olof00
Man ska naturligtvis försöka få bästa möjliga batteri i förhållande till priset. Banner är nog ett bra val
se detta test: http://www.testfakta.se/sites/default/f ... _92907.pdf
eller
http://www.autobild.de/bilder/starterba ... tml#bild10

Vojje skrev:
gnestakalle skrev:och naturligvis av god kvalitet.
förmodar att det är en gliring åt "Banner". Var köper man det fabrikatet? H: Nyborg? :-O)
Jag tror igen med kunskap ger gliringar åt märket Banner ,ett av de mer ansedda och sitter som orginal i bla Mercedes Porsche Caterpillar :wink:

mvh Olof
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag kunde inte märka något fel med batteriet, det var ju något fel med motorn i Caten.

Mvh GK
Byta ac rem på Volvo 940

Detta kanske hjälper dig: https://www.jagrull[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]