Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hällt i fel olja i behållaren. Självklart var det tomt system när jag gjorde det..... så. Behållaren rymmer 0.3l å systemet 0,9l. Volvos original olja eller? Duger mackens olja? ((OK Q8)) hur får man ut oljan snabbast? Följt röret å det leder ner till styrsnäckan. Måste man ta det därifrån? Hur isåfall?? (Skrivet från telefon så väldigt rörigt inlägg)
ska vara chf olja,finns överallt,lossa returen vid behållaren,fyll o starta motorn styr åt båda hållen tills det är tomt i behållaren,fyll på och gör samma sak igen några ggr,vad fyllde du med för olja iom,att du sa "fel olja"?
Tackar tackar. Då skall jag kika på dey å hoppas på att pumpen klarat sig. Ställt bilen sen jag kom på att det var fel olja. Kört med fel olja sen Januari-februari typ.. :???: känns som att den bör rasat innan men kanske haft tur.. känns som pumpen ger sig innan snäckan? Bromsolja var det :oops: Tack än engång för bra svar:)
Tackar för all hjälp! :)) funkade riktigt bra å tömma ur gammla oljan. Märkte även att det legat å skavt en slangklämma mot returslangen från tryck slangen. Så värt för er att kolla upp det jnma innan hela slangen går :) köpte CHF olja med rätt beteckning som Volvos egna, grön, ifrån biltema. Dock stod det på deras sida att det var Ford mrn Forden hade samma beteckningar så
Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Behöver byta drivremmen på min v90. Ant[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok! Men tar inte batteriet stryk av det? Men jag s[…]

Hej Tack för hjälp. uppskattas verkligen[…]