Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bullock
Finns det fördraget i en v70 2002 ?
Användarvisningsbild
av milktrucker
det ingår inte i business plus-paketet, som vi har, i a f och det ingår antagligen inte heller de lägre paketen addition och business.

men väldigt lätt att installera, köpa ett uttag på clas ohlson, jula elller biltema, harald nyborg, you name it och lite kabel. antagligen sammanlagt för under 200:-
installationen tar allt från 5 min till några timmar, beroende på var man kopplar in kablarna, batteriet sitter lättillgängligt bak.
Användarvisningsbild
av Nexus
Original ska det vara. Har t o m monterat ett i min gamla V70-99. En säkring på + kabeln sen bara koppla plus och minus om man vill ha konstant spänning.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Nexus skrev:Original ska det vara. Har t o m monterat ett i min gamla V70-99. En säkring på + kabeln sen bara koppla plus och minus om man vill ha konstant spänning.
är du helt säker på det?
får väl gå ut o kolla i bilen då...
Användarvisningsbild
av wissel
Satt åxå i min 98 V70 o även i V70 2001.
:???:
Användarvisningsbild
av milktrucker
en uppdatering.

XC70 har det.
V70 R(300 pollar) har det

V70 (P2) har det inte.....undantaget att det ingick i herrgårdsvagnspaketet MY 2000-2001
Användarvisningsbild
av wissel
Jag pratar om Kablaget ! Fördraget....:-)
Användarvisningsbild
av Nexus
milktrucker skrev:
Nexus skrev:Original ska det vara. Har t o m monterat ett i min gamla V70-99. En säkring på + kabeln sen bara koppla plus och minus om man vill ha konstant spänning.
är du helt säker på det?
får väl gå ut o kolla i bilen då...
Jag menade att man ska köpa ett original uttag :oops: kanske var otydlig
Användarvisningsbild
av Perc
Det är ju skitenkelt att koppla direkt på batteriet med en hängsäkring, men jag skulle koppla in det på rätt sätt istället. Då får man pling och varningstext i färddatordisplayen när man stänger av motorn och nånting är ikopplat.

Det är konstant matning på bakre uttaget så kylväskan kan stå och gå medan man pausar, men det är ju bra med en varning så man inte glömmer att man har nånting ikopplat. En kylväska drar batteriet tomt kvickt.

Växellådan ska helst ha ny automatolja […]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]

Köpa kompressor nivåreglering

Ja då var kompressorn bytt, blev tillslut de[…]

Nej, men att ha två bilar bara för att […]