Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Jag har fått oljud från vänster bak, det låter som att något sitter löst och skramlar när jag åker i gupp.
Trodde först att det var något i bagaget då jag hade lite oreda vid reservhjulet, fast jag fixade till allt där och det låter fortfarande.
Jag har testat att "rucka" på bilen men då låter det inget.
Jag ringde till volvo (Rejmes) och de har inte så mycket tider nu under semestertider, fast de trodde det var stabilisatorstag, och när jag kollar runt på forumet så verkar inte alla v70n ha stabilisatorstag. Jag har en volvo v70N -01 140h. Och de verkar inte ha stabilisatorstag bak.
Är det någon som har någon aning om vad det kan vara för fel, har inte så bra plats och kolla bilen under utanför bostaden.
Har nyss satt dit nya däck på bilen och det var inte lång tid efter det det började låta.
Tacksam för snabbt svar.
Användarvisningsbild
av gson81
Jag testade och rycka och dra i avgassystemet, men det lät inget då. avgassystemet är 5 år och rostfritt, fast det kan ju försej vara festerna som sitter fast på bilen.
Användarvisningsbild
av fisse
gson81 skrev:Fick tid och kollade det idag på bilverkstan och det visade sig att det var fjädern som hade gått av ett halvt varv,så det blir att byta båda fjädrarna bak :cry:
Aj fan inte kul alls... Men bra att du fick reda på felet!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
mollan skrev:Jag har också haft lite skrammel bak och i mitt fall så var det bromsbanden till handbromsbackarna som släppt och låg löst inne i bromstrumman.
då var det en jävla tur att det inte slog stopp vid körning framåt
hände på min syrras bil gick inte å rubba framåt endast bakåt.

hasse.
Användarvisningsbild
av gson81
Säger de samma. Han på verkstan sa att det var vanligt att det sista halva varvet går sönder när den börjar bli rostig. Hade tur att den biten låg kvar så jag hörde att den låg och skramlade.

Växellådan ska helst ha ny automatolja […]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]

Köpa kompressor nivåreglering

Ja då var kompressorn bytt, blev tillslut de[…]

Nej, men att ha två bilar bara för att […]