Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Ja grejen var bara att en jag känner har köpt en Audi A4 Allroad där kroken är 50cm över backen. Lastar man ned den maxlast så hamnar kroken i någorlunda lagom höjd men ska man behöva ha med akvariet i kofferten för att husvagnen ska ligga rätt? Iofs ska ju ölen med så det kanske är tänkt så... Audi A4 Allround Årets ölbil :D
av Kena
stoota skrev:Mellan 35-42cm har jag läst på ett annat forum där en allroad ägare hade samma problem med hög krok.
Ok, har sett samma siffror på andra ställen också men undrar var de kommer ifrån? Någon slags standard/ lagkrav borde det väl finnas och inte bara en rekommendation...
av stoota
Nu hittade jag detta eu direktiv 94/20/eg stod en jäkla massa men detta är väl det viktiga.

2.2.1 Kopplingshuvuden av klass B är tillåtna för släpvagnar med en högsta massa upp till och inklusive 3,5 ton. Med släpvagnen horisontellt och lastad med högsta tillåtna axellast måste kopplingshuvdena fästas så att kopplingspunkten på släpvagnen är 430 ± 35 mm ovanför horisontalplanet på vilket släpvagnens hjul står
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]