Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vertus
Hejsan jag har nu fått ett problem med min s60 och undrar hur jag ska hitta felet.
Det som händer är att ibland när jag kör med den och bromsar in behöver inte va hårt eller hastigt utan jag bara bromsar så knuffar bromspedalen tbx å sedan tänds ABS lampan och när jag sedan ger lite gas och släpper på gasen för att växla så "hoppar" bilen till lite på något konstigt sätt och i samband med detta slutar farthållaren att fungera. Startar jag om bilen å kör en bit ca 10-15 meter så släcks ABS lampan och allt funkar som vanligt

tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av wissel
Sprucken eller skitig ABS krans, kan vara en Micro liten spricka i kransen....
av vertus
wissel skrev:Sprucken eller skitig ABS krans, kan vara en Micro liten spricka i kransen....
okej tackartackar hur vet jag vilken krans det är som bråkar? å finns det någon bra guide på hur man byter?
Användarvisningsbild
av wissel
Felkodsavläsning med Vida o Dice så kan du få fram var det strular...
men det är inte säkert att någon felkod satt sig och då blir det lite "petigare" att hitta....
men en avläsning som nr 1 är prio. Många här på forumet har ju Vida o Dice så tala om var du bor o be om hjälp, billigare än Volvo ÅF..... :P men beroende på var du är i landet så kostar en felkodsavläsning mellan 500 :- o uppåt !
av vertus
S6024t skrev:tror nästan mer på givarfel,har bytt ett par st som betett sig som du säger.
okej finns det något sätt man skulle kunna kontrollera givarna om man säger man tar bort dom och mäter eller något sådant?
av S6024t
man ohm mäter dom,men inte lätt att göra det när felet kommer o går,har du tur så finns det en felkod på vilken det är,tandhjulen kan man se underifrån..
Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Bör inte vara någon skillnad. Samma mot[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX

Enligt supporten ska det inte vara någon far[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]