Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

öläningen skrev:Hej har fel på min vvt också.kan man byta den själv eller måste en verkstad byta den bilen den sitter på är en v70n 2.4t-01 öläningen. :wink:
vilka symtom har/hade du på din när du märkte detta?.
frågar dig eftersom op inte (verkar) vara intresserad av tråden längre.

Med vänlig hälsning hasse.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Vojje skrev:förmodligen för mycket fritid :roll:
det där svaret kan du behålla för dig själv framledes :wink:
nej jag har ingen humor alls om nån undrar torr som en stubbe :)

Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
ok tackar ölänningen tyvär kan jag inte svara på DIN fråga

har nån nåra fler ider på fel symtom?
och svar på ölänningens fråga?

Jag märkte att det var glapp efter jag hade bytt kamrem jag brukar alltid kolla efter 100 mil så att allt står rätt till då kan man upptäcka om där är något galet eller det är bra typ spännare och annat
scorpio5594 skrev:Jag märkte att det var glapp efter jag hade bytt kamrem jag brukar alltid kolla efter 100 mil så att allt står rätt till då kan man upptäcka om där är något galet eller det är bra typ spännare och annat
tackar o bokar för svaret :D .

scorpio5594 skrev:detta sitter på en s80 och enligt solna teknik så heter det vanos jag vet faktiskt inte om det heter något annat och det heter tydligen samma på bmv också
Solna bilteknik... t.o.m jag som inte ens bor i Sverige vet ju att man absolut inte ska ha något med dem att göra.

Och det heter inte VANOS på en Volvo.
Det är alltid ett glapp i vvt enheterna. Det är sällan fel på drevet om du har en felkod som pekar mot det, det är oftast solenoiden som styr drevet som krånglar men det får man reda på genom att felsöka med VIDA.

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]