- sön 08 jun 2014, 13:42
Var ute på en längre åktur i går och parkerade sen när jag kom hem, ca 10 minuter senare skulle jag åter ut med bilen men då lyser en lampa i instrumentet, som efter att ha kollat i boken indikerar fel på avgasreningen. Hm, åkte endå en sväng och jag vet inte riktigt men jag TYCKTE att den gick aaningen dårligare men kan ha fel.
Nu är min fråga, VAD i avgasreningen kan spöka? jag kan utan att veta misstänka lambdasond men vad finns mer i detta systemet som KAN börja bråka? Bilen är en V70 2.4T 2003 modell som gått dryga 19.000 mil i dagsläget. Fullservad såhär långt.
Skal åka ner till lokala Mekonomen för att be dom koppla upp dator för att se vilka felkoder som finns, men är ändå tacksam för ev. tips.
/Bo
Nu är min fråga, VAD i avgasreningen kan spöka? jag kan utan att veta misstänka lambdasond men vad finns mer i detta systemet som KAN börja bråka? Bilen är en V70 2.4T 2003 modell som gått dryga 19.000 mil i dagsläget. Fullservad såhär långt.
Skal åka ner till lokala Mekonomen för att be dom koppla upp dator för att se vilka felkoder som finns, men är ändå tacksam för ev. tips.
/Bo
- By Gameburg