Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chrille911
Hej forum!

Jag har nyligen införskaffat mig min Volvo för ca 2 veckor sen och har tyvärr redan fått problem.

Det är så här att under dem närmsta 4 dagarna så har bilen tvärdött mitt på motorvägen men alltid lyckats starta den och köra men båda idag och igår så fick jag bli bogserad hem.

När jag köpte bilen så talade ägaren om att han nyligen bytt bränslepumpen och att allt annat än gjort enligt boken. Nu är det så att jag har tänkt att lämna in den på verkstaden men tänkte fråga er om det är något jag själv kan åtgärda eller om det kan vara något annat som orsakar detta.

Chrille
av Jonas_latt
Vida är Volvos felsöknings program.
Och många här på forumet har kopior av detta.

Vart i landet bor du?

Nästan omöjligt att prova sig fram och felsöka utan att ha dator som hjälper till.
av Chrille911
Jonas_latt skrev:Vida är Volvos felsöknings program.

Vart i landet bor du?

Nästan omöjligt att prova sig fram och felsöka utan att ha dator som hjälper till.
Jag bad bara om hjälp, ursäkta för att jag deltog i detta forum.
av Jonas_latt
Chrille911 skrev:
Jonas_latt skrev:Vida är Volvos felsöknings program.

Vart i landet bor du?

Jag bad bara om hjälp, ursäkta för att jag deltog i detta forum.

Nu måste du ha tolkat mig fel.

Jag undrar bara var du bode för Det finns flera här på forumet som kan hjälpa du att felsöka för en billig peng i stället för att åka till Volvo och betala onödigt mycket. För det är iprincip omöjligt att felsöka nya bilar utan datan.
Användarvisningsbild
av johnnype
Ja, det var ett mycket märkligt svar du fick!

Som du säger, när bilen bara stannar sådär är det rätt sannolikt ett elektriskt fel. Någon i närheten med ViDA skulle kunna hjälpa till att felsöka för säkert en rimlig peng (jämfört mot verkstad).

Gissa vad som är fel går ju bara inte, den nya bensinpumpen kanske är kaputt? eller vad annat som helst i tändsystemet då förstås :D

Det där med fotsensor är helt värd[…]

snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]