Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BioElite
VIDA is up and running.

Felkoden säger "Bärnsletryck för lågt"

Enligt VIDA kan det ju vara allt från filtret till pumpen.

Finns det några små tjuvknep/tjuvkopplingar man kan göra för att prova sig fram vilken del det är fel på?

Tänkte byta filter imorgon ändå eftersom det bara kostar 160:-
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag har nybytt filter, men "Motorsystemservice erfodras" dök upp imorse igen, Vid gaspådrag. Sen på eftermiddagen försvann meddelandet, men bilen rycker & hoppar på låga växlar/höga varv. När jag kommer hem till Öjn så åker boxen ur!!! Så jävla trött på den smäcken!!!
av BioElite
Gotlandsbästa skrev:Jag har nybytt filter, men "Motorsystemservice erfodras" dök upp imorse igen, Vid gaspådrag. Sen på eftermiddagen försvann meddelandet, men bilen rycker & hoppar på låga växlar/höga varv. När jag kommer hem till Öjn så åker boxen ur!!! Så jävla trött på den smäcken!!!
Kör du på ettan på potentiometern?
av DieselD5
Prova att plugga ur kontakten på pumpen, och starta sedan, nu ska motorn låta som en stenkross... pumpen ger allt den har och låter den så då är det mest troligt inget fel på den. men kör inte så utan låt den bara gå en liten stund på tomgången.
Kan också vara fel på bränsletrycksregulatorn (den som sitter där du kopplar in kcr boxen).
Lycka till.
av BioElite
DieselD5 skrev:Prova att plugga ur kontakten på pumpen, och starta sedan, nu ska motorn låta som en stenkross... pumpen ger allt den har och låter den så då är det mest troligt inget fel på den. men kör inte så utan låt den bara gå en liten stund på tomgången.
Kan också vara fel på bränsletrycksregulatorn (den som sitter där du kopplar in kcr boxen).
Lycka till.
Tack för tipset!

Mvh
av Lövet
Anledningen till att bilen får felkod på lågt bränsletryck är för att det är EXAKT det som boxen lurar bilen att tro. Hela poängen med boxen är att förvränga signalen så att motorn själv kompenserar med mera diesel. Bonntrim i sin renaste form. Vill du köra vidare med boxen måste du ställa ner dess "effekt" så att trycksignalen hamnar inom rimligare ramar.
av BioElite
Lövet skrev:Anledningen till att bilen får felkod på lågt bränsletryck är för att det är EXAKT det som boxen lurar bilen att tro. Hela poängen med boxen är att förvränga signalen så att motorn själv kompenserar med mera diesel. Bonntrim i sin renaste form. Vill du köra vidare med boxen måste du ställa ner dess "effekt" så att trycksignalen hamnar inom rimligare ramar.
Jag kör ju med den lägsta effekten som är möjlig på KCR boxen. Dvs. 1 på potentiometern av 9 möjliga steg.

Bytte bränslefilter idag utan resultat.

Som tidigare nämnde så får jag väl se om jag kan koppla loss sladden till pumpen, men var mer exakt sitter den? Det går inte göra någon fuling där så han pumpar på mer diesel eller?

Mvh
av BioElite
StefanN skrev:Du är medveten om vilka risker du utsätter motor och avgasrening för hoppas jag?
Ja, har plockat ur den nu ändå då det känns ovärt att lägga mer pengar på felsökning.

Mvh
snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]

Hej Jag har en XC70 3,2 2008 där vänster[…]