Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett problem efter en reparation på min bil där mekanikern missade den lilla detaljen med att trä tillbaka gummidamasken nere vid rattstången vid golvet.

Med följden då givetvis att det knarrar varje gång man rör ratten. Jävligt irriterande.

Jag har själv försökt trä tillbaka denna damask över det lilla lager som sitter där utan resultat. Sjukt tight och spänd damask.

Någon som vet hur man bär sig åt för att lyckas med detta? Kan lägga in bilder vid intresse men misstänker att många vet vad jag menar ändå.

Felet uppkom efter ett kopplingsbyte och åka tillbaka till verkstaden är tyvärr inget alternativ så måste lösa det själv.

Tack på förhand!
BioElite skrev:Har ett problem efter en reparation på min bil där mekanikern missade den lilla detaljen med att trä tillbaka gummidamasken nere vid rattstången vid golvet.

Med följden då givetvis att det knarrar varje gång man rör ratten. Jävligt irriterande.

Jag har själv försökt trä tillbaka denna damask över det lilla lager som sitter där utan resultat. Sjukt tight och spänd damask.

Någon som vet hur man bär sig åt för att lyckas med detta? Kan lägga in bilder vid intresse men misstänker att många vet vad jag menar ändå.

Felet uppkom efter ett kopplingsbyte och åka tillbaka till verkstaden är tyvärr inget alternativ så måste lösa det själv.

Tack på förhand!
då ringer man och säger att man ska ha kompensation för bekymmret utan att åka tillbaka.
skulle vilja veta varför du inte vill åka tillbaka du behöver inte berätta om du inte vill såklart.
skulle vilja veta vart man inte ska åka med sin koppling du kan ju ta det på pm med men som sagt bara om du själv känner för å berätta.
nu har jag som synes nedan i denna spalt gjort (ändrat) vad jag kan för att förbättra den enligt mitt tycke dryga tonen jag använde mot dig först.
ber om ursäkt för det likaså om den fortfarande verkar dryg. hur man får dit damasken vet jag inte tyvär inte.

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Senast redigerad av 8 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
är det så långt att det inte skulle gå ens om de stod för bensin kostnaden
eller nån slags kompensation greeeken det verkar du ju veta?.
op har ej på något ställe i sin post nämt hur (långt) det är till verkstaden där op lämnade sin bil
du verkar ju veta hur långt han/hon har till verkstaden eller hur greeeken?.
det är ju möjligt att det skulle kunna finnas fler anlednigar till att op inte vill/kan åka tillbaka den frågan får dock op själv svara på om han/hon vill
det själv.
nu får du ta och svara upp på de frågorna jag ställt dig här greeeken!! då jag inte gillade tonen i din post och det ej heller var din post jag svarade på.
vi kan det på pm så vi inte saboterar tråden
jag väntar fortfarande på dig greeeken.

till op hoppas att det ordnar upp sig med damasken det finns folk här som vet det har jag sett.

gubbstrutt.
Hej alla GLADA!

Sorry för sent svar har varit lite mycket.

Anledningen till att jag inte ville åka tillbaka var att jag saknar förtroende för mekanikern efter flera problem under arbetets gång + att det är en bit att åka.

Hur som helst löste jag detta själv med en liten bonnalösning, om någon mer vill göra det så varsegoda såhär gjorde jag:

- Förde upp det lilla lagret så längt upp det gick och fixerade det där, skar 2 små snitt i damasken. Tog 2 mycket smala metallbitar på jobbet och körde ner mellan damask och stång för att lättare kunna få lagret att glida ner vilket gick mycket lätt.

- Tryck ner lagret, håll kvar och eftersom damasken nu blivit lite slapp av snitten drog jag ett rejält buntband runt för att hålla allt på plats.

- På med lite Wd-40 eller 5-56 och snurra ett par gånger o knarrandet är borta.

En bonnalösning men funkar.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]