Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MILIMicke
Jag har en XC70 D5 aut.-03:a som gått 30400mil. Jag åker mycket i jobbet och gillar verkligen bilen även om den har haft ett antal hyss för sig.
För en tid sedan så bara tappade den turbotrycket..tankarna gick till att ngn typ av sensor hade sagt upp sig. Resultatet visade sig vara AC-sensorn som spökade! Sedan har den funkat helt ok tills nu. När man ska göra en omkörning el likn. så går varven upp till ca2800 sen lägger liksom turbon av och blir som en "slödiesel". Är det ngn i detta forum som har samma erfarenhet?? är det lådan som är på väg eller vad kan det vara?? Har även bytt databox efter att jag fått diverse felmeddelande som slutade med ett motorstopp och bärgning. Felsökning med dator visade på spridarfel, bilen gick endast på 4 burkar men när man kopplade in 5:e cyl så dog den. Jag ska tillägga att jag servar regelbundet på Mekonomenverkstad som även har volvo originaldelar.
Det är m a o ingen "klåpare" som har mekat.
Tacksam för råd och erfarenheter! Mvh/ Micke

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]