Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej!

Vad kan det bero på att mon V70 har en tendens att dra sig åt höger? Det är mindre tydligt när vägbanan är plan än när vägen sluttar mot höger.
Användarvisningsbild
av greeeken
Har bilen varit på service?
Bytt bromsskivor kanske?
Så var det för mig.
Lämnade in bilen på service för att de skulle byta bromskivorna o sen dess drar den till höger.
Balansering kacklar mekanikerna om.
Mekanikerna på Haga Norra fick gött ge sig o fixa felet,De var ju deras fel från början.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Olika däcktryck
Framvagnsinställning
Broms som ligger på
Användarvisningsbild
av Whisky
Har däcken rullat ett tag med felaktig hjulinställning kanske det inte blir bättre förän du även bytt däck. Min drog också lite, men irriterande, åt höger. Hade en inre styrled som glappade som byttes och gjorde även en framvagnsinställning och hjulinställning runt om. Trodde därefter att felet skulle vara åtgärdat, men den drog fortfarande åt höger... Tills jag bytte däck! Är däcken snednötta av att rulla med felaktig inställning så hjälper inget fix i värden utan att du även byter däck också.
Användarvisningsbild
av P1800
Framvgsinställning igår på Volvo i Västerås. Nu går den rakt och fint. :D
Användarvisningsbild
av Loner
Fick oxå detta problem när jag la på sommardäcken..
frågän är om jag skall prova att kasta om mellan fram o bak och se om det blir bättre då?

Låter det vettigt?
Användarvisningsbild
av ziaal243
tänkte fråga P1800. Hur mycket fick du pröjsa för det arbetet?

tack
Användarvisningsbild
av P1800
Runt 750:-, minn sinte exakt. Det innefgattade matning av alla fyra hjulen och inställning av de främre. Om deet behövs inställning bak också så hade det blivit 300:- till. Bilen går rakt och fint nu. Är man petig så kan man anmäka på att ratten inte riktigt följer rattaxelkåpan när man kör rakt fram. Orkar inte gör mig ovän med verkstan.

Utan hemmaladdning förstår jag det. Elb[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]