Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 103815
Hej.
Funderar på att byta bil till en XC90, jag vet att det kommer en ny modell av den men eftersom jag vill ha en som inte kostar minst 500k så får det bli en som gått några mil.
Det jag funderar lite på är hur det kommer bli med värdeminskning när den ny släpps.
Det jag är ute efter är en 2011 eller nyare max 6000mil, vad borde vara ett rimligt pris att betala?
Hur är bilen i kvalitet, är det något särskilt jag bör kolla lite extra på?

/Henrik
Användarvisningsbild
av wissel
Det enda som är viktigt enligt mitt synsätt är att den är svensksåld faktiskt.
Det lär finna många importer av skadade ( fuktskadade, Krockade) USA bilar som exporterats till Öststater
för att där slarvigt repareras.
Importeras sedan till Sverige.......
så det gäller verkligen att kolla VIN på dessa bilar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vet inte riktigt var i landet du befinner dig. Men MY13, 3500mil för 379'?
http://bytbil.com/bilar/volvo/xc90/zv6f ... CgAOAAoWgA_!

Mycket bil för pengarna!

Grymt bra familjebil! Flexibiliteten är så bra den kan bli i princip och den krocktestades nyligen igen i USA, efter att kraven blivit hårdare. Resultatet blev bästa möjliga - ”Top Safety Pick+”!

Har haft 3 st XC90, en T6 summum MY03 ,en T6 Executive MY05 och en D5 Executive MY07. Alla har varit helt SUV-eräna! :mrgreen:

Tycker den känns välbyggd. Givetvis inte lika modern inuti som t.ex en XC60, men kan man tänka sig att klara sig utan Sensus och lite nya finesser som finns nu så är det nog en av de bättre familjebilarna som går att köpa.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]