Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag undrar vad en v70 2.5t. 04.. Ska ladda i original turbo tryck. den laddar 0.4-0.45 när jag gasar fult på alla växslar. men ligger jag på 2 och gsar fullt sen släpper av å gasar fult igen går den upp till 0.6 tycker det värkar lite lustigt. Den har även varit uppe på 0,7.Tacksam för svar mvh Jimmy:-)
beror ju lite på hur tillförlitlig mätaren är du har monterat oxå.. Laddar den ryckigt kan det vara magnetventilen som börjar ge med sig, Har den varit trimmad? någon som fulskruvat på den?
Okej då vet jag vad den ska ladda origoal, hur pålitlig biltemas mätare är vet jag inte;-) Magnetventilen är bytt nyss. den börja ladda lite stabilare med ny mv.
Inte en susning om den varit trimmad:-P eller fusk skruvad men den är jävligt väl skött å allt ser välvårdat ut i motorutrymmet och allt. köpte den av en bil firma. Men det är lustigt att det är såna kontrast mellan Laden ju?:-S och att den toppar mellan 0,7 och 0,75 ibland.

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]