Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Ja det är det väll värt.
Om du nu hittra en pärla som är billig typ 140 hästar så ja lägg ner pengar på PPC o få upp den till 188 hästar.
Bilen blir ju gladare o rappare, inte så stor skilland med 170 hästarn kan ja säga
Användarvisningsbild
av camaro69
En F-body är ju helt rätt.

Det fanns lite krut kvar i gubben i alla fall. :wink:

:lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Ja det är det väll värt.
Om du nu hittra en pärla som är billig typ 140 hästar så ja lägg ner pengar på PPC o få upp den till 188 hästar.
Bilen blir ju gladare o rappare, inte så stor skilland med 170 hästarn kan ja säga
1. man får 170 inte mer
2. du har rätt , men bara om nån kan garantera att man inte kommer att få några som helrt problem i framtiden orsakade av trimningen.

det är inte värt dom extra hästarna att riskera dyra mjukvaru strul m.m.
ska man ha mer hästar så är en lågtrycks turbo en mycket trevlig maskin
av Frigge
Kan bli en hel del strul efter trimning, är inte värt det kan jag säga.
Bättre att köpa en 170 hkr direkt för att slippa manipulera bilen.

Värt att tänka på är ju att Försäkringsbolagen är som tusan på att
kolla bilar som kan misstänkas vara trimmade, allt för att slippa ersätta.
Dom senaste gångerna jag varit i kontakt med maskinskade avdelningarna på bolagen är första frågan "kan den vara trimmad?"
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
greeeken skrev:Ja det är det väll värt.
1. man får 170 inte mer
2. du har rätt , men bara om nån kan garantera att man inte kommer att få några som helrt problem i framtiden orsakade av trimningen.

det är inte värt dom extra hästarna att riskera dyra mjukvaru strul m.m.
ska man ha mer hästar så är en lågtrycks turbo en mycket trevlig maskin
Ja men vem kan garantera att du inte får problem pga trimmning.
Du vet lika väl som ja att det inte går att garantera.
av Daddan
Som sagt: Försäkringsbolaget har inte försäkrat din trimmade bil. De har försäkrat din bil i det utförande den är typad som enligt besiktningen.

Har man inte råd att chansa och kanske förlora 40-50.000:- på en bil är det nog inte en S60 med 140hk man ska titta på... Varför inte köpa något roligare direkt då? Det känns som att det är dumsnålt att trimma bilar, så länge inget händer så är det ok. Vad gör du om något händer? Har du banklån? Inga sparpengar? Är det värt risken för 40 hästkrafter extra?

Kommer din försäkring ens att gälla och ersätta skador? Aktsam till exempel drar av MINST 25% av maskinskadeersättningen vid tex trimning. Sen får man hoppas på att de inte anser att du är oaktsam.
Användarvisningsbild
av Bosa
Var själv inne på att PPCa min 140hk till 170 men har tänkt om, tycker den går tillräckligt bra för att jag ska riskera något med maskingarantier så jag kommer fortsätta köra original. :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Daddan skrev:Som sagt: Försäkringsbolaget har inte försäkrat din trimmade bil. De har försäkrat din bil i det utförande den är typad som enligt besiktningen.

Har man inte råd att chansa och kanske förlora 40-50.000:- på en bil är det nog inte en S60 med 140hk man ska titta på... Varför inte köpa något roligare direkt då? Det känns som att det är dumsnålt att trimma bilar, så länge inget händer så är det ok. Vad gör du om något händer? Har du banklån? Inga sparpengar? Är det värt risken för 40 hästkrafter extra?

Kommer din försäkring ens att gälla och ersätta skador? Aktsam till exempel drar av MINST 25% av maskinskadeersättningen vid tex trimning. Sen får man hoppas på att de inte anser att du är oaktsam.
Vet iallfall att IF försäkrar en trimmad bil, så länge dom vet om att den är trimmad.
av Daddan
Då betalar du säkert premie därefter. Inget fel med det...
Men detta står i villkoren för maskinskadedelen hos IF:
Försäkringen gäller inte för:
– på komponent som avviker från
bilens seriemässiga utförande
eller som uppstått pga. användande
av sådan komponent.

Mao. du har ingen maskinskadeförsäkring med chip...
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]