Det fanns lite krut kvar i gubben i alla fall.

:lol:
Moderator: Moderatorer
greeeken skrev:Ja det är det väll värt.1. man får 170 inte mer
Om du nu hittra en pärla som är billig typ 140 hästar så ja lägg ner pengar på PPC o få upp den till 188 hästar.
Bilen blir ju gladare o rappare, inte så stor skilland med 170 hästarn kan ja säga
CarMan skrev:Ja men vem kan garantera att du inte får problem pga trimmning.greeeken skrev:Ja det är det väll värt.1. man får 170 inte mer
Om du nu hittra en pärla som är billig typ 140 hästar så ja lägg ner pengar på PPC o få upp den till 188 hästar.
Bilen blir ju gladare o rappare, inte så stor skilland med 170 hästarn kan ja säga
2. du har rätt , men bara om nån kan garantera att man inte kommer att få några som helrt problem i framtiden orsakade av trimningen.
det är inte värt dom extra hästarna att riskera dyra mjukvaru strul m.m.
ska man ha mer hästar så är en lågtrycks turbo en mycket trevlig maskin
Daddan skrev:Som sagt: Försäkringsbolaget har inte försäkrat din trimmade bil. De har försäkrat din bil i det utförande den är typad som enligt besiktningen.Vet iallfall att IF försäkrar en trimmad bil, så länge dom vet om att den är trimmad.
Har man inte råd att chansa och kanske förlora 40-50.000:- på en bil är det nog inte en S60 med 140hk man ska titta på... Varför inte köpa något roligare direkt då? Det känns som att det är dumsnålt att trimma bilar, så länge inget händer så är det ok. Vad gör du om något händer? Har du banklån? Inga sparpengar? Är det värt risken för 40 hästkrafter extra?
Kommer din försäkring ens att gälla och ersätta skador? Aktsam till exempel drar av MINST 25% av maskinskadeersättningen vid tex trimning. Sen får man hoppas på att de inte anser att du är oaktsam.
Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]