Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wheezymoon
Hejsan, har kollat lite på att uppgradera ljudet i min volvo s60 04:a. Jag blir inte nöjd med original grejjorna. Jag har en riktigt bra Kenwood stereo och slutsteg m.m men det är bara det att jag skulle vilja att rattknapparna fungerar. Jag har sett att det finns speciellt rattinterface för kenwood och just volvo bilar men går på omkring 1300kr sen hittade jag ett universial och undrar om det skulle fungera för det är ju bara höja sänka ljudet och byta låt/radio kanal.

Länken till den jag hittad: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... swc-detail

Sen om man bara kopplar ur original stereon får man väl inget felmeddelande eller något?
av maca
Volvo finns inte med i installations pdf:en som finns länkad på hemsidan så det verkar tveksamt. Du får nog kolla med leverantören/tillverkaren huruvida det finns stöd.

Intressant dock, går själv i funderingar på att byta stereo istället för att installera något interface för min iphone.

/M
av Wheezymoon
Oj det såg jag inte, men några andra frågor. Får man några felmeddelanden om man kopplar ut original stereon helt? Sen ang. att byta högtalarna behöver man någon adapter till eftermarknads högtalare? vilka storlekar är det på högtalarna som sitter i tex dörrarna, hatthyllan och dom små diskanterna. För viktigaste är att veta vad det passar för högtalare i dörrarna och i hatthyllan.

Tack för hjälpen

/Simon

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]